کرزی: تداوم حضور آمریکا سبب ادامه جنگ میشود

  • انتشار: ۲۶ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 10782

حامد کرزی، رییس‌‌جمهور پیشین کشور به دنبال تصمیم جدید آمریکا مبنی بر حضور بخشی از نیروهایش پس از سال ۲۰۱۶ میلادی، این تصمیم را بر خلاف برنامۀ قبلی دو کشور خوانده و گفته است که این تصمیم سبب ادامۀ جنگ در کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جامعه، حامد کرزی گفته است: «مردم افغانستان چهارده سال قبل حضور نیروهای خارجی را به این امید پذیرفتند‌ که نتیجۀ آن امحای تروریسم و برگشتن صلح کامل به کشورشان باشد؛ اما حضور نیروهای خارجی تحت‌ نام جنگ علیه تروریسم، نه‌تنها این‌که تروریسم را ریشه‌کن نساخت، برعکس تروریسم در این مدت قوت بیشتر یافت.»

رییس‌جمهور پیشین هم‌چنین گفته است که متأسفانه امضای قرارداد دوجانبۀ امنیتی و دفاعی با آمریکا نیز برخلاف انتظار مردم افغانستان باعث کاهش ناامنی نشد؛ بلکه دامنۀ جنگ را وسیع‌تر ساخت. در اعلامیه آمده است: «بدتر از همه این‌که رییس‌جمهور آمریکا حین اعلام تداوم حضور نظامی کشورش در افغانستان، اصطلاح غیرمتداول فصل‌های جنگ را به زبان آورد. این به این معناست که مردم افغانستان باید به ‌صورت دوامدار درگیر جنگ بوده، منتظر فصل‌های آیندۀ جنگ نیز باشند.»

آمریکا به تازگی تصمیم گرفته است که روند خروج نیروهای نظامی کشورش از افغانستان را کندتر کرده و ۵۵۰۰ مأمور این کشور را پس سال ۲۰۱۶، در افغانستان باقی بگذارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟