کرزی: انتخابات یک پروسه غیر ملی و منعکس کننده اهداف خارجی ها بود

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 78671

حامد کرزی در واکنش به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه ای گفت: بسیار طبیعی است که نتایج اعلام شده برای انتخابات ریاست جمهوری مورد پذیرش قرار نگیرند.

کرزی اظهار داشت: «من قبلا هم خدمت مردم عزیز ما عرض نموده بودم که برگزاری انتخابات در شرایطی که زمینه دایر شدن انتخابات شفاف و عادلانه آن در کشور مساعد نباشد، موجب بحران و افتراق گردیده، کشور عزیز ما را تضعیف نموده و پروسه صلح را مختل می سازد.»

کرزی تاکید کرده است: «پروسه ای که تحت نام انتخابات بر مردم ما تحمیل گردید، یک پروسه غیر ملی و در مغایرت با اصول و ارزش ‌های مردم‌ سالاری قرار داشت که عدم اشتراک مردم در آن بیانگر این واقعیت است. این پروسه همچنان بیشتر منعکس کننده اهداف خارجی در افغانستان می باشد که می خواهند با تضعیف حاکمیت ملی و ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان، برنامه های خود را تطبیق کنند.»

رئیس جمهور سابق افزود: «با در نظرداشت اوضاع کلی کشور و به خصوص آن چه که در پنج ماه اخیر در رابطه با این پروسه و اعلام نتایج آن به وقوع پیوست، بسیار طبیعی است که نتایج اعلام شده مورد پذیرش قرار نگیرند.»

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات روز گذشته نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که بر اساس آن، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور فعلی با کسب ۹۲۳ هزار و ۵۹۲ رای معادل ۵۰/۶۴ درصد آراء برای یک دوره ۵ ساله رئیس جمهور باقی ماند.

عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی اشرف غنی این نتایج را نپذیرفته و اعلام کرده است که او دولت خود را تشکیل خواهد داد. همچنین برخی دیگر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز این نتایج را غیر قابل قبول خوانده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟