کرزی: امیدوارم دولت آمریکا راه معقولی را در پیش بگیرد

  • انتشار: ۱۷ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 73356

«حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین کشور در مجمع گفتگوی تهران ضمن عرض تسلیت در پی شهادت جنرال سلیمانی، ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا راه معقولی را در پیش بگیرد.

کرزی در ابتدای سخنانش در مجمع گفتگوی تهران گفت: حمله آمریکا بر جان و زندگی برادر عزیزمان سردار قاسم سلیمانی را بر ملت بزرگوار ما ایران و دولت تسلیت عمیق عرض می‌کنم.

وی اظهار داشت: افغانستان و ایران دو کشور بسیار نزدیک به لحاظ تاریخ و فرهنگ هستند. برادران ما در ایران ۴۰ سال است که مهماندار برادران و خواهران افغان خود هستند و اجازه تعلیم و تربیت به آنها دادند.

او تاکید کرد: امنیت، ثبات و ترقی ما در کوشش و تفاهم و شراکت همه ما برای صلح و امنیت ایجاد می‌شود. امیدواریم دولت آمریکا راه معقولی را پیش گیرد.

رییس جمهور پیشین کشور ادامه داد: همچنین اروپا در شراکت با روسیه و چین اقدامات موثرتر و محکم‌تری انجام دهند و از حق دفاع کنند و کوشش کنند که آمریکا به برجام برگردد.

کرزی با اشاره به تلاش‌های روسیه که چندی پیش مجلسی بین افغانی را ایجاد کرد گفت که جلسه بسیار خوبی بود، همچنین آمریکا تلاش‌هایی در این زمینه دارد که ما پشتیبان این برنامه هم هستیم اما امیدواریم صداقت خودش را از طریق همکاری با دولت افغانستان نشان دهد.

وی گفت: آرزوی ما صلح و برادری در منطقه است و امیدواریم ایران و همسایگانش در صلح به همکاری و زندگی ادامه دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟