کرزی: افغانستان در حال حاضر در وضعیت بدی قرار دارد

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 43751

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه ای اوضاع حال حاضر افغانستان را بد توصیف کرد. وی گفته است با اینکه بعد از ورود آمریکا به افغانستان ما آغاز خوبی داشتیم اما اکنون افراط گرایی افزایش یافته، داعش در حال رخنه کردن است و ما شکست خورده ایم.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین در مصاحبه با اشپیگل آلمان گفته است که تنها راه حل برای پایان درگیری‌ها در کشور، توافق با طالبان است.

وی در این مصاحبه تصویری نه چندان خوب از اوضاع در افغانستان جلوه کرد و گفت که تعداد افراط گرایان در کشور رو به رشد است و کشورهای همسایه از کشورش به عنوان مسیری برای اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده می‌کنند.

رئیس جمهوری سابق افغانستان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کشورش پس از جنگ و ناکامی دیدگاه غرب در این کشور و ناتمام ماندن نبرد در افغانستان گفت: پس از 11 سپتامبر ما موفقیت آمیز رفتار کردیم. طالبان اخراج شد، زنان حقوق خود را پس گرفتند و نهادها در کشور احیا شد. اما اوضاع آنطور که باید، پیش نرفت. زندگی بسیاری نابود شد، تعداد افراط گرایی بیشتر شد. داعش در حال حاضر در افغانستان رخنه کرده و ما شکست خورده‌ایم.

رئیس جمهوری سابق افغانستان در پاسخ به سوالی درباره اینکه راه حل این مشکلات چیست، گفت: تنها راه نجات، یک راه حل سیاسی است. صلحی با حضور طالبان باید به دست بیاید. نخست باید تمام همسایگاه افغانستان به علاوه ایران، چین، روسیه، عربستان و غرب باید با هم باشند. این اتحاد منجر به موفقیت می‌شود. اما در حال حاضر تمام این کشورها، باهم رقیب هستند و تلاش می‌کنند تا در افغانستان به یکدیگر آسیب برسانند و هزینه اینها را مردم افغانستان می‌دهند.

وی هم‌چنین کاندیداتوری خود را برای انتخابات سال آتی ریاست جمهوری افغانستان رد نکرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟