کرزی از هند خواست تا رهبری منطقه را به دست گیرد

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31544

حامد کرزی رئیس‌جمهور سابق افغانستان با انتقاد شدید از حمایت‌های تروریستی پاکستان علیه کشورش از هند خواست که رهبری منطقه را برعهده بگیرد. وی سیاست آمریکا برای منطقه را شکست خورده می داند.

حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق در گفت‌وگوی تفصیلی با تایمز اعلام کرد: پاکستان ارتباط مستقیم با سازمان‌های تروریستی دارد.

وی ادامه داد: اگر آمریکا سیاست خود را در قبال افغانستان تغییر داده این اقدام برای مبارزه با افراط گرایی انجام نگرفته بلکه برای اعمال فشار به پاکستان بنا به دلایل دیگری صورت گرفته است. ما هیچگونه سوءنیت علیه پاکستان نداریم. ما می‌خواهیم این کشور را به عنوان همسایه‌مان در نظر بگیریم. با این حال پاکستان با وجود چندین بار تلاشش برای رفع شکاف‌ها چنین احساسی ندارد.

کرزی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه هند باید برای حفظ صلح در منطقه کمک کند گفت: ما از هند می‌خواهیم که به ارتقای ارتش افغانستان کمک کند. ما می‌خواهیم هند به نیروهای ما آموزش داده و تجهیزات بدهد.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به نقش آمریکا در منطقه گفت: حقیقت این است که سیاست‌ آمریکا برای برقراری صلح در منطقه شکست خورده است.

کرزی آمریکا را متهم کرد که به جای کمک به شکست و تحت کنترل درآوردن تروریسم در منطقه دروازه‌های بیشتری به روی آنها باز کرده است.

وی از هند خواست که روابط مستقلی با افغانستان داشته باشد. اگر هند حمایت کامل برای پایان یافتن افراط گرایی نشأت یافته از پاکستان در منطقه ارائه کند در این صورت صلح منطقه به دست می‌آید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟