کرزی: آمریکا تحت نام جنگ علیه تروریسم از حمله بر خانه های مردم دست بردارد

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 41325

بعد از نشر گزارش دفتر سازمان ملل متحد در مورد کشته شدن غیر نظامیان در کندز، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین می گوید که آمریکا تحت نام جنگ علیه تروریسم از حمله بر خانه ها و دهات دست بردارد.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین در صفحه فیسبوک خود نوشته است، آقای کرزی نگرانى عميقش را از عدم توجه به جان و مال مردم افغانستان اظهار داشته، تلفات غیرنظامیان و بمباران قريه های كشور را اساس اختلافاتش با ايالات متحده امريكا مي خواند.

حامد كرزى از ايالات متحده امريكا مي خواهد تا تحت نام جنگ عليه تروريسم از حمله بر خانه ها و دهات افغان ها دست بردارد و بگذارد که مردم درد دیده این سرزمین باستان در صلح، اتحاد و اتفاق کشور خود را به ترقی دلخواه شان برسانند.

این در حالیست که دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز پس از بررسی حملات نیروهای دولتی افغانستان در دشت ارچی اعلام کرد که در حمله هوایی نیروی ارتش به این منطقه 107 غیر نظامی کشته یا زخمی شده اند.

در گزارش یوناما، آمده است ، نتایج تحقیق این نهاد در ولسوالی دشت ارچی در ولایت کندز واقع در شمال شرق افغانستان نشان می دهد که بر اثر حمله هوایی نیروی دولتی 36 غیرنظامی کشته و 71 تن دیگر زخمی شده اند.

نیروی هوایی در دوم اپریل گذشته حمله ای را در دشت ارچی عیله اعضای طالبان که در این محل تجمع داشتند اجرا کرد که گزارش های بعدی مشخص کرد در این حمله بیش از نیروهای طالبان به غیرنظامیان آسیب رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟