کدام کشور عربی در صدر فهرست اسراف‌کنندگان غذاست؟

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 108375

سازمان ملل فهرستی از کشور‌هایی که بیشترین میزان اسراف مواد غذایی را دارند، منتشر کرد.

به نقل از پایگاه اخبار الخلیج، گزارش برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد نشان داد که بحرینی‌ها بیشترین هدر رفت مواد غذایی را در میان کشور‌های عربی دارند و به طور متوسط هر فرد سالانه ۱۳۲ کیلوگرم غذا اسراف می‌کند.

بر اساس این گزارش، کل دورریز غذایی در کشور بحرین طی سال گذشته به ۱۴۶ هزار تن رسید که حدود ۹۵ میلیون دینار ارزش مادی داشته است.

برنامه محیط زیست سازمان ملل اعلام کرد: سالانه ۹۳۱ میلیون تن مواد غذایی در سراسر جهان دور ریخته می‌شود که ۶۴ درصد آن از خانه‌ها هدر می‌رود و میانگین دور ریز سالانه مواد غذایی در سراسر جهان برای هر فرد حدود ۷۴ کیلوگرم است. در شاخص مواد غذایی هدر رفته آمده است که ۱۷ درصد از غذا‌های مصرفی در فروشگاه ها، خانه‌ها و رستوران‌ها به سطل‌های زباله می‌رود و ۶۴ درصد از این مواد غذایی هدر رفته از خانه‌ها بوده است.

بر اساس این گزارش، عراق با میانگین ۱۲۰ کیلوگرم دور ریز غذایی در سال در جایگاه دوم قرار گرفت و پس از آن عربستان سعودی با ۱۰۵ کیلوگرم در رتبه سوم است. پس از آن لبنان با ۱۰۵ کیلوگرم، سودان با ۹۷، کویت، عمان، قطر و امارات با ۹۵، اردن با ۹۳ و الجزایر، مصر، مراکش و تونس با هر یک ۹۱ کیلوگرم در رتبه‌های بعدی کشور‌های عربی قرار دارند.

طبق گفته انجمن «حفظ نعمت» بحرین، کل زباله‌های غذایی روزانه در این کشور به بیش از ۴۰۰ هزار کیلوگرم رسیده است، در حالی که بیش از ۶۰۰ هزار کیلوگرم غذا فقط در ماه مبارک رمضان در زباله‌ها ریخته می‌شود!

این انجمن نشان داد که در فعالیت‌های خود قادر به صرفه جویی در  ۱۳۹۰۰۰۰ وعده غذایی بوده که بیش از ۱۰۰۰ خانواده از آن بهره‌مند شدند. غذا‌هایی که حفظ می‌شدند بین اقلام متفاوت بود که به  ۶۰۴.۲۸۶ وعده غذایی خشک،  ۱۵۹.۶۱۰ وعده غذای پخته شده،  ۵۰.۶۹۸ آب و ۵.۶۳۸ آب میوه بوده است.

انجمن حفظ نعمت بحرین افزود از آغاز همه گیری کرونا این انجمن برای تأمین امنیت غذایی نزدیک به ۴۰۰۰ نفر، ۵۰۰ خانواده و ۲۰۰۰ فرد خارجی در این کشور تلاش کرده است.

این انجمن با رعایت استاندارد‌های بهداشتی مصوب در بحرین غذای اضافی را از هتل ها، رستوران ها، بازار‌های مصرف و موارد خاص جمع آوری و بسته بندی می‌کند و سپس آن‌ها را توزیع می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟