کدام نماینده مجلس قصد آوردن انتحاری به داخل پارلمان را دارد؟

  • انتشار: ۳۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24586

نیلوفر ابراهیمی نماینده مردم بدخشان در پارلمان گفته است که بر اساس اطلاعاتی که به دبیرخانه مجلس رسیده است دو نماینده مجلس تلاش دارند تا مهاجمان انتحاری را به صحن علنی سنا و پارلمان انتقال دهند. گفته های این نماینده پارلمان وجود همکاری های بعضی از نمایندگان و افراد حکومتی با مخالفان مسلح دولت را تقویت می کند.

نیلوفر ابراهیمی نماینده بدخشان در پارلمان افغانستان اعلام کرد که بر اساس گزارش‌هایی که از بخش اداری مجلس نمایندگان دریافت کرده است، دو تن از نمایندگان افغان تلاش دارند تا مهاجمان انتحاری را به داخل صحن علنی این مجلس انتقال دهند.

وی هشدار داد که پارلمان افغانستان نیز ممکن است شاهد حمله خطرناکی باشد زیرا یک سناتور و یک عضو پارلمان این کشور قرار است به مهاجمان انتحاری برای نفوذ به داخل مجلس کمک کنند.

نیلوفر ابراهیمی تصریح کرد: این نخستین باری است که نهادهای امنیتی افغان این اطلاعات را در اختیار پارلمان افغانستان قرار داده‌اند.

نیلوفر ابراهیمی از اعضای هیات مجلس نمایند‌گان خواست تا نام‌های این دو عضو شورای ملی را فاش کرده و در قبال این مساله از جدیت لازم کار بگیرند. او تاکید کرد: «وقتی که وکیل و سناتور انتحاری‌ شود، آن وقت چشم ملت به کدام طرف باشد، بناً تقاضا دارم که نام‌ها را فاش کنید وقتی‌که آن‌ها آن‌قدر پست شده می‌توانند، ما هم باید به مردم بگوییم که کی‌ها هستند.»

پیش از این نیز بارها گزارش‌هایی در باره احتمال دست‌داشتن برخی از اعضای شورای ملی در قاچاق مواد مخدر و کمک به گسترش ناامنی‌ها در کشور منتشر شده بود.

در همین حال، ویدیویی که گفته می‌شود از اعترافات یک عضو گروه داعش توسط طالبان گرفته شده، نشان می‌دهد که یک عضو ارشد مجلس سنا به جنگجویان داعش کمک مالی و تسلیحاتی می‌‌کند. این عضو داعش که در بند طالبان به سر می‌برد، تأکید کرده که برخی از مقام‌های دیگر نیز در کمک به افراد داعش دست دارند. این مسأله تا کنون از سوی نهادهای مسوول تأیید نشده است.

ظاهر قدیر نماینده ولایت ننگرهار نیز پیش از این برخی از مقام‌های امنیتی را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟