پیشنهاد چند کتاب برای هدیه دادن به عزیزانتان

  • انتشار: ۲۳ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 83067

کسانی که علاقمند به خواندن کتاب هستند، که تکلیف شان معلوم است ولی اگر کسی تا کنون لذت درستی از مطالعه کتاب نبرده است، شاید با گرفتن یک کتاب مناسب به عنوان هدیه به دنیای زیبای کتاب و کتابخوانی وارد شده و از این دریای بی کران لذت ببرد. در این مقاله با موضوع پیشنهاد چند کتاب برای هدیه لیستی از بهترین کتاب هایی که مناسب برای هدیه دادن هستند، را گلچین کرده ایم تا بوسیله آن بتوانید هدیه ای ارزشمند و شایسته برای عزیزان تان فراهم کنید:

لیست چند کتاب برای هدیه

این جمله ا ز جورج آر.آر. مارتین شاید بهترین وصفی باشد که برای تشویق به خواندن کتاب بتوان به کار برد: «کسی‌که کتاب می‌خواند، هزاران زندگی را پیش از مرگ خود تجربه می‌کند، اما کسی‌که کتاب نمی‌خواند، فقط یک زندگی را تجربه می‌کند»

علاقه‌مندان به کتاب، هدیه دادن و هدیه گرفتن کتاب را دوست دارند و سعی می کنند به بهانه‌های مختلف مانند سالگرد تولد و سال نو و… کتاب هدیه دهند.

کتاب برای هدیه
کتاب برای هدیه

این درست که است که کتاب برای هدیه گزینه مناسبی است ولی این مطلب را نیز باید در نظر داشت که چه کتابی مناسب چه فردی است؟

قبل از اینکه به فهرست کتاب های مناسب هدیه دادن برسیم لازم است معیارهای انتخاب یک کتاب خوب برای هدیه را مرور کنیم:

معیارهای انتخاب کتاب برای هدیه

قبل از هر چیز باید بگوئیم که یک کتاب را به صرف پر فروش بودن به عنوان هدیه انتخاب نکنید، اینکه بر اساس پیشنهاد کسی، کتابی را برای خودتان بخرید اصلا ایرادی ندارد ولی خرید کتاب بر اساس پیشنهاد سایرین اولین اشتباه در انتخاب کتاب برای هدیه است.

قبل از اینکه بخواهید کتابی را به عنوان هدیه ا نتخاب کنید از خودتان بپرسید:

♦ هدیه‌گیرنده به چه نوع کتابی علاقه‌مند است؟
♦ آیا به داستان علاقه‌ای دارد؟
♦ آیا به آثار غیرداستانی علاقه‌مند است؟
♦ به چه ژانری علاقه‌مند است؟ عاشقانه؟ مذهبی؟ تاریخی؟ زندگینامه؟
♦ آیا اصلا به خواندن کتاب علاقه‌ای دارد؟
♦ دایره واژگان هدیه گیرنده در چه حد است؟

جواب این سؤال از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اگر دایره واژگان فردی خوب نباشد خواندن کتابی که پر از کلمه‌های ناآشناست خواننده را کسل می‌کند.

با دانستن جواب این سوال ها شما براحتی م یتوانید کتاب مناسبی را برای هدیه دادن انتخاب کنید.

البته ایده آل ترین حالت برای هدیه دادن کتاب این است که اول خودتان کتاب را بخوانید.

در ادامه این مطلب می توانیم بگوئیم که لیستی از بهترین کتاب هایی که مناسب برای هدیه دادن هستند و دیگران خوانده اند و مناسب می دانند را برایتان بر گزیده ایم:

لیست چند کتاب برای هدیه

بادبادک‌باز

کتاب بادبادک باز نوشته‌ی خالد حسینی، روایت گر داستانِ عجیب و پیچیده‌ی دوستی میان امیر (پسر یک تاجر ثروتمند) و حسن (پسر خدمت‌کارِ پدر امیر) است تا زمانی که اختلافات فرهنگی و طبقاتی و آشفتگی‌های جنگ آن دو را از هم جدا می‌کند.

زیبایی داستان در افشای رازهای سربه‌مُهر، عیان شدن عشق پایدارِ و دوستی و قدرت که دگرگون‌کننده‌ی زندگی هاست به اوج خود می رسد.

ستاره‌ها را بشمار

این کتاب نوشته‌ی لوئیس لوری و برنده‌ی مدال نیوبِری (Newbery-نخستین جایزه‌ی ادبی کتاب کودکان در دنیا) در سال ۱۹۹۰ می باشد.

داستان کتاب بیان کننده زندگی آن ماری یوهانسن دختکر ده ساله دانمارکی و بهترین دوستش الن است که در کپنهاک و در زمان جنگ جهانی دوم زندگی می کنند.

خانواده آن ماری در زمانی که نازی شروع به جمع آوری نام و آدرس یهودی ها می کنند از ترس فرستاده شدن به اردوگاه اقامت اجباری تصمیم به محافظت از خانواده الن و هزاران یهودی دیگر می کنند.

این رمان در حقیقت بیان م یدارد که تفاوت های فرهنگی و مذهبی دوستان واقعی را نمی تواند از هم جدا کند و عشق هموراه بر نفرت پیروز خواهد شد.

شازده کوچولو

این اثر کم حجم نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری از کتاب هایی است که بسیار بعید است نام آن را نشنیده باشید و یا نقل‌قول‌هایی از آن کتاب را در اطراف خود ندیده باشید. شازده کوچولو، کتابی بسیار کم حجم است که می‌توانید بارها و بارها آن را بخوانید و مطمئن باشید هیچ گاه از خواندنش خسته نمی‌شوید.

این کتاب فرانسوی که به بیش از ۲۵۰ زبان و گویش جهان ترجمه شده است، روایتگر داستان پسربچه‌ای است که پس از مدتی زندگی کردن در یک اخترک، تصمیم می‌گیرد خانه‌اش را برای کشف اخترک‌های دیگر و شناخت بیشتر انسان‌ها ترک کند.

شازده کوچولو در سفرهایش با شخصیت‌های عجیب و جذابی از جمله پادشاهی تنها، روباهی رام‌نشده و دائم‌الخمری که مست می‌کند تا شرمساری دائم‌الخمر بودنش را فراموش کند، آشنا می‌شود.

این رمان تمثیلی از حماقت انسان و تمایلش به خودتخریبی از طریق خشونت و همین‌طور داستان دل‌پذیری از قدرت دگرگون‌کننده‌ی دوستی و اعتماد است.

دنیای سوفی

این کتاب نوشته یوستین گردر است که با نثری ساده داستانی جذاب از زندگی یک دختر کوچک کنجکاو را روایت می کند که به دنبال کشف دنیای پیرامون خو است.

این کتاب را شاید بتوان یک کتاب فلسفی دانست چرا که سعی مییکند مفاهیم و نظریه های فلسفی را از قرن های دور تا امروز روایت کند.

قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات نوشته جرج اورول از کتاب هایی است که از همان لحظه ای که شروع به خواندنش می کنید شما را درگیر کرده و تا زمانی که کتاب را تمام نکرده باشید نمی توانید آن را کتاب را زمنین بگذارید.

این کتاب قطعا از آن کتاب هایی است که تا مدت ها همراه شما می ماند و می توانید اسم این کتاب را از زبان اکثر کتاب خوان بخوان ها بشنوید و درباره ماجراهای جالب و برداشت های جالبی که از داستان های کتاب می شود تا مدت ها صحبت کندی و لذت ببرید.

داستان کتاب روایتگر روزی است که حیوانات یک مزرعه که از ظلم صاحبشان به تنگ آمده‌اند، تصمیم می‌گیرند که طغیان کرده و کنترل مزرعه و زندگی خودشان را به دست بگیرند …

علاوه بر کتاب های یاد شده کتاب های زیاد دیگری نیز هستند که مناسب هستند برای هدیه دادن و شما می توانید از آنها استفاده کرده و پیشکش عزیانتان نمائید.