کبوتر جاسوس در هند به دام افتاد!

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 86757

مقامات هندی یک کبوتر را به اتهام جاسوسی برای پاکستان به دام انداختند.

به نقل از دیلی میل، مقامات حوزه کاتوا واقع در منطقه کشمیر هند مدعی شده اند یکی از کبوتران جیمز باند که مجهز به کد مخفی هستند از مرز پاکستان عبور کرده و برای جاسوسی و ارسال اطلاعات وارد این کشور شده است.

«گیتا دیوی» زنی که در کاتوا زندگی می‌کند گفته است این کبوتر که به رنگ صورتی روشن رنگ آمیزی شده و یک حلقه به پایش بسته شده بود، یکشنبه شب به خانه او پرواز کرد. این زن پس از مشاهده ظاهر متفاوت پرنده، آن را به دام انداخت و نیرو‌های امنیتی را در جریان گذاشت.

تحقیقات اولیه پولیس هند نشان می‌دهد این کبوتر مظنون به جاسوسی برای پاکستان است. به گفته آنها، کبوتر پس از عبور از مرز در صدد ارسال اطلاعات بوده است. تلاش‌ها برای رمزگشایی اطلاعات موجود در حلقه پای پرنده آغاز شده است.

یک منبع پولیس به تایمز هند گفت: کبوتر، که گمان می‌رود برای جاسوسی در پاکستان آموزش دیده باشد، حلقه‌ای به پا دارد که الفبا و اعداد روی آن نقش بسته است. گرچه پرندگان هیچ محدودیتی ندارند و بسیاری از آن‌ها هنگام مهاجرت از مرز‌های بین المللی عبور می‌کنند، یک حلقه کدگذاری شده به پای کبوتر اسیر شده باعث نگرانی می‌شود، زیرا پرندگان مهاجر چنین حلقه‌هایی را ندارند.

این اولین بار نیست که هند، پاکستان را به استفاده از کبوتر‌ها برای جاسوسی و ارسال پیام‌های مخفی در سایه تنش‌های جاری بین دو همسایه، متهم می‌کند. در سال ۲۰۱۵، مقامات هند پرنده‌ای را که از مرز عبور کرده بود، به دام انداختند و دریافتند روی پر‌های آن به زبان اردو- زبان ملی پاکستان – پیامی نوشته شده است. این پرنده حتی قبل از اینکه به عنوان جاسوس مظنون از سوی پولیس بررسی شود، تحت پرتونگاری قرار گرفت.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟