کاهش ۸۰ درصدی میزان خرید و فروش با کلدار در غزنى

  • انتشار: ۱۴ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 73141

دفتر مطبوعاتی والی غزنی از کاهش ۸۰ درصدی میزان معاملات تجارى و خرید و فروش با استفاده اﺯ اسعار خارجى به ویژه کلدار در این ولایت خبر داده است.

این دفتر با نشر یک اعلامیه گفت که ممنوعیت داد و ستد با کلدار به هدایت وحیدالله (کلیمزى) والى ولایت غزنى سه هفته قبل آغاﺯ شد که هفته اول با ایجاد کمیته منع خرید و فروش کلدار، براى آگاهی دادن به مردم اختصاص یافته بود.

اعلامیه افزود کمیته ولایتى منع کلدار که به ریاست عزیز(بصیر) رییس عدلیه این ولایت ایجاد شده در هفته نخست با مسئولان تمامى اصناف، جوانان و فعالان مدنى جهت آگاهی دادن اﺯ منع داد و ستد با کلدار و جذب همکارى و حمایت آنان جهت تطبیق مٶثر این پلان بود. کمیته ﺫکر شده به گروپ‌هاى متعدد تقسیم شده و اﺯ دو هفته به اینسو روند منع خرید و فروش با استفاده اﺯ کلدار را در نواحى مختلف شهر نظارت و بررسى می‌کنند و بر اساس فیصله رهبرى هر کسبه کار که با کلدار خرید و فروش کند محل کارش براى سه روﺯ مهرلاک می‌شود که با گذشت هر هفته نوعیت این برخورد شدید و بیشتر خواهد شد.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی گفته که قابل ﺫکر است که شکایات اﺯ ادامه محدود خرید و فروش با کلدار در مندوی‌هاى کشمش و غله به شمول گنج وجود دارد که در ﺯمینه تدابیر لاﺯمه ﺯیر دست است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟