کاهش چشمگیر قیمت جهانی طلا در پی ثبت واکسن کرونا

  • انتشار: ۲۲ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: اقتصادبین الملل
  • شناسه مطلب: 91687

در پی ثبت نخستین واکسن کرونا در روسیه، بهای جهانی طلا در معاملات پایانی روز سه شنبه به کمتر از ۱۹۰۰ دالر در هر اونس کاهش یافت.

پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان که آسیب جدی به مشاغل وارد کرده است، طلا به عنوان یک دارایی امن با روند افزایش قیمت مواجه شد.

در همین حال، قیمت هر اونس طلای اسپات پس از اعلام ثبت واکسن کرونا در روسیه ۴.۵ درصد سقوط کرد و در معاملات پایانی روز سه شنبه ۱.۱۷ درصد دیگر کاهش یافت و به قیمت ۱۸۹۰ دالر و ۴۹ سنت در هر اونس معامله شد.

بر این اساس، توافق ۱.۵ میلیارد دالری دولت آمریکا با شرکت «مدرنا» برای ارائه ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن کووید-۱۹ به آمریکا به محض تولید آن، از دیگر دلایل کاهش بهای جهانی طلاست.

بهای جهانی سایر فلزات گرانبها نیز به تبعیت از طلا روند نزولی پیش گرفتند. هر اونس نقره که در هفته‌های گذشته به حدود ۳۰ دالر در هر اونس رسیده بود با کاهش ۱۰ درصدی به ۲۶ دالر و ۷ سنت رسید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دیروز در نشست اعضای دولت اعلام کرد که واکسن ضدکرونا در این کشور به ثبت رسید و می‌داند که واکسن به حد کافی کارا و موثر است و سطح ایمنی مقاوم را ایجاد می‌کند و تمام مراحل آزمایش بالینی را گذرانده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟