کاهش صدای ماینر با چند راهکار اصولی و کاربردی

  • انتشار: ۱۱ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 79499

از آنجایی که صدای دستگاه ماینر بسیار زیاد است و استفاده از آن در مناطق مسکونی موجب ایجاد مزاحمت برای دیگران می گردد، یافتن راه هایی برای کاهش صدای ماینر مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. خصوصا که در سال های اخیر افراد زیادی وارد صنعت نوپای ماینینگ شده اند و با استفاده از ماینرها به دنبال تولید ثروت برای خود هستند. اقبال زیاد مردم به دستگاه های ماینر و استفاده روز افزون از آن ها موجب به وجود آمدن آلودگی صوتی در بعضی موارد خصوصا در مناطق مسکونی شده است. در ادامه با اطلس پلاس همراه ما باشید!

صدای ماینرها

اگر از شخص خبره و باتجربه ای بپرسید که آیا استفاده از دستگاه های ماینر در منازل مسکونی و یا آپارتمان ها ممکن است و این امر مشکلی به وجود خواهد آورد یا نه؟ مطمئنا پاسخی که می شنوید این خواهد بود که هیچ مشکلی برای استفاده از دستگاه ماینر در منزل وجود ندارد.

البته این نکته مهم را باید بدانید که صدای دستگاه های ماینر در اغلب موارد ممکن است برای دیگرانی که در آن نزدیکی هستند، آزار دهنده باشد. برای اینکه متوجه میزان تقریبی صداهای مختلف شوید و صدای ماینر را با آن مقایسه کنید، جدولی را در ادامه می آوریم.

اندازه صداهای مختلف

اگر قصد دارید از دستگاه ماینر در منزل مسکونی یا آپارتمان خود استفاده کنید می بایست بدانید که صدای دستگاه های ماینینگ چیزی در حدود ۷۶ dB است که به نوبه خود می تواند موجب ایجاد مزاحمت برای همسایگان شما شود. برای اینکه متوجه شوید برای کاهش صدای ماینر چه اقداماتی می توان انجام داد، با ما همراه باشید. در این مقاله تلاش شده است تا سه راه حل بسیار خوب برای کاهش صدای ماینر به شما معرفی شود.

استفاده از عایق های صوتی

استفاده از عایق های صوتی یکی از روش های کاهش صدای ماینر می باشد. در این روش شما می توانید با استفاده از فوم های شانه تخم مرغی و همچنین یک لایه فوم ساده یک عایق بسیار خوب برای صداهای مزاحم دستگاه ماینینگ خود ایجاد نمایید و همه را از شر صداهای مزاحم خلاص کنید.

برای این کار می بایست ابتدا یک فوم ساده را بر روی دیوار نصب نمایید و پس از آن فوم شانه تخم مرغی را بر روی فوم های ساده نصب و محکم کنید. حتما باید از محکم شدن فوم ها و جدا نشدن آن ها خاطر خود را جمع کنید. دیگر اینکه از آن دسته از فوم هایی استفاده نمایید که ریزش ابر نداشته باشند و یا پوسته پوسته نشوند.

حتما به این امر توجه داشته باشید که فاصله مناسب میان خروجی هوای دستگاه با دیواره های پوشیده از فوم شانه تخم مرغی رعایت شده باشد، تا گرمای ایجاد شده توسط دستگاه ها موجب بروز آتش سوزی نگردد. این فاصله ایمنی را می توان با توجه به فضایی که دستگاه شما در آن قرار گرفته است و سیستم سرمایشی دستگاه ها با آزمون و خطا بدست آورد.

کاهش صدای ماینر

در مرحله بعد می بایست دریچه های گردش هوا را آماده کنید. برای این کار دوباره باید از فوم های تخم مرغی استفاده کنید. آسان ترین کار استفاده از ورقه های گالوانیزه یا MDF برای ساخت کانال هوا می باشد. در این روش شما پیش از متصل کردن ورقه ها به یکدیگر نخست سطح داخلی آن را با فوم های تخم مرغی محکم بپوشانید.

این مرحله یکی از مهمترین مرحله های کار شما محسوب می شود. شما باید کاملا از محکم بودن فوم های تخم مرغی بر روی ورقه ها اطمینان حاصل نمایید زیرا در صورت جدا شدن فوم ها و انسداد مسیر گردش هوا احتمال سوختن دستگاه های ماینینگ فوق العاده بالا می رود. در انتها دستگاه خنک کننده خود را در اتاق یا فارم خود روشن نمایید و دستگاه های خود را راه اندازی کنید.

جعبه های صدا گیر

یکی دیگر از روش های کاهش صدای ماینر استفاده از جعبه های صدا گیر است. در صورتی که شمار دستگاه های شما اندک باشد، می توانید با ساخت جعبه های صدا گیر آن هم به وسیله فوم ساده و حتی ترکیب فوم تخم مرغی راهی مناسب برای کاهش صدای ماینر خود پیدا کنید و کار خود را با آرامش به پیش ببرید.

کاهش صدای ماینر

توجه داشته باشید که حتما در جعبه های صدا گیر مسیر ورودی هوا بزرگ تر بوده و به یک منبع خنک کننده نزدیک باشد تا هوای خنک را به آسانی به داخل جعبه هدایت نماید. شما می بایست با توجه به شمار فن ها و همچنین سایز متغییر دستگاه های ماینینگ از اندازه های مناسب وضعیت خود برای ساخت جعبه صداگیر استفاده نمایید.

استفاده از روغن برای کاهش صدای ماینر

یکی از راه حل های بسیار خوب برای کاهش صدای ماینر استفاده از روغن مینرال یا روغن ماینر می باشد. در این روش خاص برای خنک کردن دستگاه ماینر و انتقال گرمای آن، در عوض استفاده از فن هایی با دور بالا که سر و صدای زیادی تولید می کنند از استخر روغن مینرال و رادیاتور استفاده می گردد. در نتیجه، استفاده از روغن مینرال موجب می شود صدای آزار دهنده و مزاحم فن های خنک کننده حذف شود و تنها صدای فن رادیاتور شنیده شود که این صدا به میزان قابل توجهی پایین تر از صدای فن های با دور بالا می باشد.

استفاده از روغن مینرال برای کاهش صدای ماینر ممکن است بسیار کاربردی و عاقلانه باشد اما حساسیت های ویژه خود را دارد که می بایست به آن توجه داشت. یکی از این موارد این است که در صورت استفاده از روغن های بدون استاندارد و استفاده نادرست از آن، احتمال دارد شما با تبعات منفی بسیاری از جمله سوخته شدن دستگاه و حتی آتش سوزی روبرو شوید.

از سوی دیگر اجرا کردن درست این روش در مقایسه با روش هایی که در بالا به آن ها اشاره شد هزینه بر خواهد بود. اما نکته مثبت در استفاده از روغن مینرال کارایی بالای آن در محیط های شرجی و مرطوب می باشد. اگر تمایل دارید وارد صنعت ماینینگ شوید و در مناطق شرجی و مرطوب زندگی می کنید، روشی که به شما توصیه می کنیم استفاده از روغن مینرال است.