کاهش حمایت از کلینتون برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری

  • انتشار: ۲۹ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 8382

خبرگزاری اطلس ـ نظرسنجی ها نشان می دهد میزان حمایت از نامزدی «هیلاری کلینتون» از سوی حزب دمکرات در انتخابات ۲۰۱۶ به کمترین میزان از سال ۲۰۰۱ تا کنون رسیده است.

میزان حمایت از «هیلاری کلینتون» برای نامزدی وی از سوی حزب دمکرات در انتخابات ۲۰۱۶ رو به کاهش گذاشته است. نتایج نظرسنجی که شبکه تلویزیونی سی ان ان انجام داده حاکی است این حمایت به کمترین میزان از سال ۲۰۰۱ تا کنون رسیده است.

بر این اساس تنها ۴۷ درصد چهره های شاخص دمکرات و رای دهندگان اصلی این حزب از نامزدی کلینتون به عنوان گزینه اصلی در انتخابات ریاست جمهوری آتی حمایت می کنند. این میزان ۹ درصد کمتر از میزان حمایت اعلام شده از سوی این افراد در ماه جولای است.

طبق این گزارش برای نخستین بار است که حمایت از نامزدی کلینتون در انتخابات در سطح ملی به زیر ۵۰ درصد می رسد. نکته نگران کننده برای ستاد انتخاباتی کلینتون این است که حمایت از اصلی ترین رقیب وی، سناتور «برنی سندرز» از ماه جولای تا کنون ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۲۹ درصد رسیده است.

از سوی دیگر «جو بایدن» معاون اول رئیس جمهور با وجود این که هنوز تصمیم خود را برای شرکت در رقابت های انتخاباتی علنی نکرده با ۱۴ درصد حمایت، در مقام سوم قرار گرفته است. کاهش محبوبیت کلینتون در حالی است که رقابت بین نامزدهای حزب جمهوریخواه برای تبدیل شدن به گزینه اصلی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ همچنان داغ است.

 

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟