کامران علیزایی هنوز هم آزادانه فعالیت دارد

  • انتشار: ۱۴ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20397
کامران علیزایی

بعد از صدور حکم محکمه مبارزه با فساد اداری بر علیه کامران علیزایی رئیس شورای ولایتی هرات به دو و نیم سال حبس، پولیس ولایت هرات هنوز موفق به بازداشت و زندانی کردن، رییس شورای ولایتی هرات نشده است.

دادگاه ابتدایی مبارزه برضد جرایم سنگین و فساد اداری افغانستان دوشنبه (هفتم حمل)کامران علیزایی را به اتهام سوء استفاده از صلاحیت وظیفه‌اش به دو سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله گفته است که این وزارت پولیس هرات را موظف خواهد کرد که در مورد حکم محکمه اقدام کند.

آقای دانش در پاسخ به اینکه چرا هنوز این دستور از سوی وزارت امور داخله صادر نشده است، گفت: “تطبیق حکم دادگاه زمان را در بر می‌گیرد.”

کامران علیزایی با سوی استفاده از اختیارهای خود همراه با ۲۰ فرد مسلح به زور به منظور دفاع از یک مظنون فساد اداری وارد ساختمان دادگاه استیناف هرات شده و مظنون را با خود برده بود.

مظنون یاد شده، متهم به دریافت هشت هزار دالر امریکایی رشوت شده بود و تحت تحقیق در دادستانی استیناف هرات قرار داشته است.

حکم دادگاه در مورد علیزایی نهایی نیست و او می‌تواند درخواست تجدید نظر کند.

پیش از این دادستانی کل اعلام کرده بود که “به اساس قانون، وظیفه‌ی کامران علیزایی به حالت تعلیق در آمده و ممنوع الخروج است.”

اما علیزایی گفته بود که منتظر ورود هیات حقیقت‌یاب است و تنها در صورتی که موکلان او یا رییس جمهوری از او بخواهد حاضر به استعفا خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟