کاربران شبکه های اجتماعی: اجناس پاکستانی را تحریم میکنیم

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 7958

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، در پی اوج گرفتن حملات انتحاری در کابل و دیگر شهرهای افغانستان، ده‌ها تن از خبرنگاران، فعالان اجتماعی و کاربران شبکه‌های اجتماعی خواهان تحریم خرید اجناس پاکستانی شدند.

در شبکه های اجتماعی پیام‌های متعددی از سوی کاربران در این زمینه منتشر شده و در آن از از مردم تقاضا شده است که از خرید اجناس پاکستانی خودداری کنند.

«میرویس آریا» خبرنگار افغانستانی در صفحه فیس بوک خود نوشته است: بر اساس آمارهای تخمینی، حجم واردات افغانستان از پاکستان سالانه به ۱ میلیارد دلار می‌رسد.

افغانستان ۶۰ درصد مواد و کالاهای مورد نیاز خود را از پاکستان وارد می‌کند. بر این اساس، تحریم واردات کالا و اجناس پاکستانی برای افغانستان کار ساده‌ای نیست اما در عین حال غیر ممکن هم نیست.
تحریم واردات کالاهای پاکستانی، منطقی ترین و انسانی ترین راه اعلام انزجار از پاکستان است.  نیاز است تا هم مردم و هم دولت در این مورد اقدام کنند و به صورت تدریجی، این گام را اجرایی سازند.
دولت باید راه های جایگزین برای رفع نیازمندی های مردم جستجو کند و مردم نیز باید حاضر شوند کالاهای پاکستانی را خریداری نکنند ولو با تحمل اندک ضرر مالی.
وی در پایان افزوده است: پول ما نباید به جیب کسانی برود که از آن برای کشتن مردم ما استفاده می‌کنند.

«نجیب الله نورزاد» یکی از کاربران شبکه‌ اجتماعی فیس بوک نوشته است: شهروندان کابل تصمیم گرفته اند از فردا هیچ نوع جنس  پاکستانی را خریداری نکنند. این یک نوع جنگ علیه پاکستان برای جلوگیری از حملات انتحاری است.

کاربر دیگری نوشته است: در کنار تحریم کالاهای پاکستانی، اگر مکانیسمی سراغ داشته باشیم که بر اساس آن بتوانیم مدارس پاکستان را نیز تحریم کنیم، بسیار مفید است. جوانان بسیاری از افغانستان برای فراگیری علوم دینی به مدارس پاکستان می‌روند و در بازگشت، عامل انتحاری می شوند. تحریم مدارس پاکستان، می‌تواند جلو تروریسم‌پروری را بگیرد.

روزنامه آرمان ملی هم مطلبی در این رابطه منتشر کرده است و در پایان دیدگاه یک کارشناس اقتصادی را آورده است. «آذرخش حافظی» رئیس بخش بین الملل اتاق های تجارت و صنایع افغانستان و کارشناس مسائل اقتصادی به آرمان ملی گفت: مردم از طریق خیزش های مردمی و همایش ها، دولت افغانستان را زیر فشار قرار دهند تا تولیدات داخلی را تقویت نماید و کشور را به سوی خود کفایی بکشاند.

وی افزود: افغانستان اقتصاد واقعی ندارد، اقتصاد کشور بیشتر وابسته به کشورهای خارجی است. تحریم استفاده از اجناس پاکستانی راه چاره اساسی نیست و این موضوع بدیلی هم ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟