کاخ سفید: در افغانستان ماموریت نظامی نداریم

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 10728

جان ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه خود به سوالات خبرنگاران درخصوص تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعویق زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پاسخ داد.

وی با تاکید بر این‌که نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان ماموریت جنگی ندارند، گفت: «ماموریت جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان سال گذشته به پایان رسید. ولی این به معنای بی اهمیت ساختن خطرهایی که نیروهای خادم ما در افغانستان با آن مواجه هستند نیست و در آن منطقه هنوز هم مردم می‌میرند. اما ماموریت آن‌ها در حال حاضر از ماموریت‌های قبلی کاملا متفاوت است».

ارنست با بیان این‌که نیروهای آمریکایی به منظور آموزش نیروهای ملی افغان و دادن خدمات مشورتی به آنان در این کشور حضور دارند، اظهار داشت: «نیروهای آمریکایی در افغانستان برای جستجوی شورشیان طالبان در آن‌جا حضور نخواهند داشت. ولی در صورتی‌که نیروهای ما با تهدید تروریسم مواجه شوند برای مبارزه با آن امکان اجرای عملیات را خواهند داشت».

وی با بیان این‌که تا به امروز افغانستان پیشرفت چشمگیری داشته‌، ولی هنوز هم کارهای زیادی هست که باید اجرا شود، گفت: «به نظر من اوباما نیز از این پیشرفت‌ها خشنود است».

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیروز در کاخ سفید اعلام کرده بود که خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان به تعویق افتاده است. به گفته وی ۹ هزار و ۸۰۰ سرباز آمریکایی که در حال حاضر در افغانستان حضور دارند، قرار است تا پایان سال ۲۰۱۶ در این کشور بمانند و در آغاز سال ۲۰۱۷ شمار سربازان به ۵۵۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟