کابل تا چهار روز دیگر همچنان بی برق است

  • انتشار: ۲۹ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39695

ریاست برشنا می گوید که به دلیل ادامۀ ساخت و ساز لین های تخریب شده پایۀ برق در ولايت بغلان،  يک سلسله پرچوى هاى برق در شهر کابل وجود دارد و قرار است تا 4 روز دیگر بازسازی پایه برق در ولایت بغلان به اتمام برسد و برق کابل وصل شود.

طالبان، چهارروز قبل پایۀ برق وارداتی ازبکستان به کابل را در منطقۀ دهن لرخاب ولسوالی دوشی ولایت بغلان منفجر کردند، که به سبب آن، اکثر مناطق شهر کابل از برق محروم شدند.

وحیدالله توحیدی سخنگوی برشنا گفت، برزگان قوم از طالبان تعهد گرفته‌اند که پس از این جریان برق را قطع نمی‌کنند.

وی گفت: “توافق بر این شد که آن‌ها دیگر پایه‌های برق را منهدم نمی‌کنند. این بالای مو سفیدان و بزرگان قوم قابل تضمین است و کوشش هم می‌شود تا بتوانیم برای مردم افغانستان در هر جایی‌که باشند، انرژی برق را تأمین کنیم.”

سخنگوی برشنا شرکت می‌گوید، کار ترمیم پایه منهدم شدۀ برق تا ۴۰ درصد تکمیل شده و انتظار می‌رود که در چهار روز آینده برق وارداتی ازبکستان در کابل دوباره فعال شود.

توحیدی با بيان اينکه کارساخت لين ها به صورت اساسى زمان گير است؛  گفت که  تلاش ها جريان دارد تا اين مشکل هرچه زود تررفع گردد.

سخنگوی ریاست برشنا افزود که در حال حاضر، از۹۵ ميگاوات برق آبی و حرارتی درشهرکابل؛  روزانه برای ادارات دولتی، شفاخانه ها و سفارتخانه ها در شهرکابل و ضمناً براى برخى ازمناطق مسکونى نيز توزيع مي گردد.

این در حالی است که طی سه ماه گذشته، اين سومين بار است که طالبان مسلح، لین برق کابل را در مربوطات بغلان قطع می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟