کابل از امروز به مدت سه هفته قرنطینه شد

  • انتشار: ۹ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 81961

دولت اعلام کرد که طرح قرنطینه ولایت کابل توسط کابینه به تصویب رسیده و این طرح از امروز به مدت سه هفته به اجرا گذاشته می‌شود.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه گفت: طرح قرنطینه کابل از شنبه (۹ حمل/ فروردین) به مدت سه هفته اجرا می شود؛ از تمام شهروندان کابل می خواهیم که در خانه‌های خود بمانند و از حضور در محلات مزدحم بپرهیزند. همچنین تدابیر جلوگیری از سرایت ویروس کرونا را به طور جدی مراعات کنند.

فیروز بیان داشت: خارج شدن از خانه باید تنها برای دریافت خدمات صحی/ پزشکی، دریافت مواد غذایی یا سایر مواد اولیه مورد نیاز، دریافت خدمات امنیتی و حضور برای مراقبت از یک شخص دیگر باشد.

وزیر صحت عامه افزود: تمامی ادارات دولتی در سطح شهر و ولسوالی‌های ولایت کابل به استثنای وزارت صحت عامه و قوای مسلح و اداراتی که ادامه فعالیت شان نیاز مبرم باشد، به مدت حداقل سه هفته تعطیل می‌باشند.

همچنین بر اساس این طرح، تمام فعالیت‌های غیر ضروری تفریحگاه ها و پارک‌ها، مکاتب، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر موسسات تعلیمی و تحصیلی دولتی و خصوصی، زیارتگاه‌ها، آریشگاه‌ها، حمام‌ها، استخرها و ورزشگاه‌ها، رستوران ها، محافل عروسی، فاتحه‌خوانی، جلسات و گردهمایی‌های عمومی دولتی و غیر دولتی، اتوبوس های شهری دولتی و خصوصی و سایر وسایل حمل و نقل که بیش از چهار نفر مسافر را انتقال می‌دهند متوقف می‌شوند.

همچنین تمام فروشگاه‌ها به استثنای فروشگاه هایی که مواد غذایی و سایر مواد اولیه مورد نیاز را عرضه می‌کنند مکلفند که فعالیت خود را متوقف کنند. وسایط مسافربری نیز از سایر ولایات به کابل و از کابل به ولایات به استنثای وسایط کالاهای تجاری، مواد تولیدی، غذایی و دوایی، حق تردد ندارند.

فیروز، وزیر صحت عامه در قسمت دیگر سخنان خود گفت که مراکز ارائه کننده خدمات صحی، شفاخانه‌ها و داروخانه‌ها، مراکز خدمات امنیتی، فروشگاه هایی که مواد غذایی، مواد بهداشتی و سایر مواد اولیه مورد ضرورت را به فروش می‌رسانند، به صورت عادی به کار خود ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد که فابریکه‌های تولیدی، بانک‎ها، صرافی‌ها و سایر اصناف مورد نیاز به تشخیص کمیته اضطراری ولایت کابل فعالیت‌های خود را با رژیم خاص و رعایت نکایت بهداشتی ادامه می‌دهند.

گفتنی است که تاکنون ۹۵ نفر به‌شمول چهار نظامی ناتو در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟