کابلوف: جایگزینی سلاح های روسی با آمریکایی، باعث تضعیف ارتش افغانستان می شود

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 38232

ضمیر کابلوف،‌ نماینده ویژه پوتین در افغانستان و از مدیران ارشد وزارت امور خارجه روسیه می گوید که جایگزین کردن سلاح های روسی با سلاح های آمریکایی باعث کاهش قابلیت رزمی نیروهای امنیتی افغانستان و وخامت اوضاع خواهد شد.

ضمیر کابلوف در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک گفته است که مسکو بابت تلاش‌های آمریکا و ناتو برای قانع کردن افغانستان برای روی آوردن به جایگزینی سلاح‌ها و تجهیزات نظامی روسی خود متعجب است و این اقدام منجر به کاهش پتانسیل نظامی ارتش افغانستان می شود.

کابلوف گفته است مسیر اتخاذ شده از سوی آمریکا و ناتو برای متقاعد کردن کابل به جایگزین کردن سلاح‌های سبک و هواپیماهای ساخت روسیه خود شگفت‌آور است چرا که به طرزی اجتناب ناپذیر منجر به کاهش قابلیت‌های رزمی نیروهای مسلح افغانستان و وخامت بیشتر اوضاع خواهد شد.

او یادآوری کرد که بر طبق سند توافق دوجانبه بین دولت‌های روسیه و افغانستان بر سر کمک‌های نظامی روسیه به این کشور که در نوامبر 2016 اجرایی شد، چارچوب قانونی کاملی برای کمک‌های روسیه به روند تجهیز ارتش افغانستان وجود دارد.

این اظهارات آقای کابلوف در حالی مطرح می شود که چندی پیش سخنگوی وزارت دفاع گفته بود که سلاح آمریکایی جایگزین کلاشینکوف های روسی در بدنه ارتش افغانستان خواهد شد.

در همین حال آمریکا قرار است ده ها چرخبال بلک هاوک را به نیروهای هوایی افغانستان تحویل دهد. پیش از این ارتش افغانستان از چرخبال های روسی در عملیات نظامی استفاده می کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟