ژنرال دوستم: از بازی با قدرت دست بردارید

  • انتشار: ۲۲ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 11437

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهوری کشور از اعتراض های مردمی در کابل و سایر ولایات کشور حمایت کرده و به حکومت گوشزد کرده که به خواست های مردم توجه کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، در اعلامیه ای دفتر معاون اول رییس جمهوری که امروز منتشر شده آمده است: “ضرور است تمام رهبران حکومت وحدت ملی مصمم این امر مهم ملی باشند و حالا به کشمکش ها و تقسیمات چوکی ها پایان داده برای عملی شدن تقاضاهای مردم کمر همت ببندند.”

آقای دوستم گفته است که خواست های تظاهرکنندگان در چهارچوب قوانین باید بررسی شود و مراجع ذیربط از نتایج عملی شدن آن مردم را در جریان قرار دهند.

این در حالیست که شب گذشته، محمداشرف غنی با نمایندگان معترض در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد و خواست های معترضان را دریافت کرد.

آقای غنی می گوید که برخی از خواست های معترضان قابلیت اجرایی ندارد و با آن مخالفت کرد.

نمایندگان معترضان امروز گفتند که بدون رسیدن به یک توافق، ارگ ریاست جمهوری را ترک کردند، آنها امروز در یک نشست خبری در کابل گفتند که تا تحقق خواسته های شان در باره اعتراض های آینده برنامه ریزی می کنند.

آنها تیم های تشکیل دهنده حکومت وحدت ملی را به سهل انگاری، قوم گرایی و تمرکز بیش از حد به تقسیم قدرت متهم کردند.

امروز نیز در چندین ولایت از جمله، جوزجان، ننگرهار، بلخ، هرات، دایکندی اعتراض های مردمی در محکومیت کشتار ۷ گروگان در زابل ادامه داشت.

جنرال عبدالرشید دوستم، این رویداد را بیرحمانه ترین جنایت خوانده و آنرا خلاف موازین شریعت، اسلام و انسانیت دانسته است.

دوستم گفته، سربریدن کودک ۹ ساله که هفته ها مظلومانه و با امید آزادی اسیر جانیان شرارت پیشه بود، نهایت وحشیگری، قصاوت قلبی و پست همتی دهشت افگنان پلید را نشان می دهد .

به گفته او، تظاهرات گسترده مردم در کابل و اظهار تنفر و انزجار از این حوادث هولناک نشان داد که مردم افغانستان در مقابل تجاوز، سنگسار ، سربریدن ، انتحار و انفجار منسجم و یک پارچه اند.

معاون اول ریاست جمهوری می گوید که او تمامی لحظات تظاهرات دیروز را دنبال می کرده از اینکه معترضان خواست های مدنی شان را مسالمت آمیز مطرح کردند، سپاسگذاری کرده است.

او این تظاهرات را همایش بی سابقه و نقطه فشار بالای اصلاح بهتر حکومت وحدت ملی خوانده و همزمان گفته این حرکت مشت مشت محکم بر فرق دشمنان مردم افغانستان بود .

دوستم گفته است که از این حرکت حمایت می کند و اطمینان داده است که در شرایط سخت و دشوار در کنار مردم افغانستان قرار دارد.

در همین حال، شماری از شخصت های سیاسی و ملی افغانستان نیز این اعتراض ها حمایت خود را اعلام کرده اند.

محمد عمر داوودزی، وزیر پیشین داخله با نشر اعلامیه ای گفته است که مردم با حضور میلیونی برای تحقق عدالت و نه گفتن به تروریزم و دشمنان مردم افغانستان، حماسه‌ی تاریخی را رقم زدند.

آقای داوود زی، می گوید که مردم افغانستان اعم از شیعه و سنی، همه در کنار هم، یکرنگ و متحد علیه تحجر، بربریت، تروریزم و دهشت‌افگنی ایستاده و به دشمنان زبون افغانستان این پیام را فرستادند که ما به ملتی تبدیل شده‌ایم آگاه، همدل و یک‌پارچه.

او از نیز از حکومت خواسته که به خواست‌های شهروندان مبنی بر تامین امنیت آنان، بر اساس مکلفیت‌های قانونی که دارد، توجه لازم کرده و در سیاست‌گذاری‌های امنیتی خود دقت بیشتر به خرج دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟