چین یک شهروند کانادایی را به اعدام محکوم کرد

  • انتشار: ۱۶ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 91187

به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، در میان افزایش تنش‌ها میان کانادا و چین، دستگاه قضایی چین یک شهروند آمریکایی را به اتهام تولید ماده مخدر «کتامین» به اعدام محکوم کرد.

دادگاه شهر گوانگژو اعلام کرد «Xu Weihong’s» شهروند کانادایی به اعدام محکوم شده و همدست او «Wen Guanxiong» به حبس ابد محکوم شده است.

در بیانیه‌ای که از سوی دادگاه منتشر شده، اشاره‌ای به جزئیات این خبر نشده است؛ اما رسانه‌های محلی در جنوب چین در قلب صنعت تولید این کشور گفته اند این دو نفر مواد و ابزار لازم را جمع آوری کرده بودند و در اکتبر ۲۰۱۶ اقدام به تولید ماده مخدر کتامین کرده و سپس آن را در خانه «Xu Weihong’s» در گوانگژو ذخیره کرده بودند.

پولیس چین بعدا بیش از ۱۲۰ کیلوگرم از این مواد مخدر را از خانه این شهروند کانادایی و یک مکان دیگر کشف و ضبط کرد.

گفتنی است روابط چین و کانادا پس از آنکه در دسامبر ۲۰۱۸ «منگ وانژو» دختر بنیانگذار شرکت چینی هوآوی در فرودگاه ونکوور بازداشت شد، رو به تیرگی رفت. آمریکا از کانادا خواسته بود منگ وانژو را به خاطر اتهاماتی که مقامات آمریکایی مدعی آن بودند، نظیر کلاهبرداری، به این کشور مسترد کند.

اما تنش‌های میان کانادا و چین به همین مورد محدود نمی‌شود. چندی پیش و پس از تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ، کانادا در اعتراض به تصویب این قانون، معاهده استرداد خود با هنگ کنگ را به حالت تعلیق درآورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟