چین و چروک های لب و راههای رفع آن

  • انتشار: ۱۲ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 94954

یکی از مشکلات پوستی که بسیاری از خانم ها حتی در سنین کم به آن مبتلا هستند چین و چروک های دور لب می باشد. چروک هایی که برای درمان آنها اکثرا به درمان های شیمیایی روی می آورند.

چروک دور لب و راههای رفع آن

وجود چین و چروک های اطراف دهان از معضلاتی است که در افراد نگرانی هایی به وجود می آرود. روبرو شدن با این مسئله برای افراد آسان نیست.

هر چند برخی خانم های جوان نیز با توجه به جنس پوست شان با این مشکل مواجه می شوند اما یکی از دلایل عمده ی چروک شدن اطراف لب ها بالا رفتن سن است.

این روزها دیگر کسی خیلی از بالا رفتن سن خود نگران نیست، به دلیل این که تا دل تان بخواهد راه های پیشگیری از خراب و چروک شدن پوست در کلینیک های زیبایی پیشنهاد می شود.

شما هم اگر جزء افرادی هستید که به دنبال راه حل مناسب برای از بین بردن چروک های صورت و اطراف لب خود هستند این نوشته می تواند به شما کمک کند.

راه های پیشگیری چروک های لب

خوب است پیش از این که پوست صورت و اطراف لب شما دچار خطوط و چروک های ریز و درشت شود با روش های پیشگیرانه را پیش بگیرید.

اخم کردن بیش از اندازه، اندوه و احساس اندوه بیش از حد، عصبانیت و استرس های متنوع که در زندگی هر فردی وجود دارد می تواند از عوامل بروز چین و چروک های صورت باشد.

برای این که پیش از آن که سن شما به چروک و خطوط برسد، کاسه چه کنم به دست نگیرید بهتر است شیوه ی زندگی خود را تا حد ممکن تغییر دهید.

از عصبانیت های بی جا و بی مورد پرهیز کنید، بابت هر مسئله ای استرس و فشار به خودتان راه ندهید. سعی کنید کمتر به مسائل اندوهناک زندگی تان فکر کنید.

اخم کردن تان را به حداقل برسانید و لبخند را جایگیزین این عادت ناخودآگاه تان کنید. برخی افراد گاهی به خود می آیند و بدون این که دلیل موجهی داشته باشند اخم های شان در هم و خط اندوه شان پر رنگ می شود.

چروک دور لب و راههای رفع آن

سعی کنید به لبخند زدن عادت کنید و اخم را تا جایی که امکان دارد از صفحه صورت تان پاک کنید.

موارد فوق تا جایی می توانند از بروز چین و چروک های صورت شما جلوگیری کنند. اما اگر کار از کار گذشته و شما شاهد چین و چروک هایی در صورت و اطراف لب تان هستند باز هم نا امید نشوید، راه های بسیاری وجود دارد که می تواند شما را از شر چروک های تان خلاص کند.

روش هایی برای رفع چروک اطراف لب

سعی کنید همیشه از روش های گیاهی و ارگانیک برای از بین بردن خطوط و چروک صورت تان استفاده کنید که مطمئنا نتیجه های خوبی خواهید گرفت.

یکی از درمان های موثر برای از بین بردن چروک های اطراف لب و دهان شما استفاده از ژل آلوئه ورا می باشد. استفاده از این ژل برای کاهش خطوط و چروک های صورت شما فوق العاده موثر است.

این ماده با مرطوب کردن پوست و آبرسانی به آن باعث از بین بردن چروک های صورت و پوست شما خواهد شد.

برگ های آلوئه ورا که در دکان های عطاری به وفور یافت می شوند را تهیه کنید ( هر چند ژل های آماده آن نیز در داروخانه ها وجود دارند اما نوع طبیعی آن بهتر است) ژل های موجود در برگ ها را با کمی فشار از آن خارج کنید و بسیار آرام روی نواحی صورت تان که خطوط و چروک دارند بمالید.

این ژل به راحتی جذب پوست تان می شود و شما هیچ گونه احساس بد و آزاردهنده ای نخواهید داشت. بعد از نیم ساعت می توانید ژل را از صورت تان بشویید.

از دیگر روش های از بین برنده ی چروک های صورت می توان به روغن زیتون اشاره کرد. این روغن سرشار از ویتامین ای می باشد و دیگر ویتامین های مناسب برای پوست شما را نیز در خود دارد.

چروک دور لب و راههای رفع آن

شما برای سلامت پوست تان می توانید روزانه مقداری از این روغن را استفاده کنید. همچنین روغن زیتون باعث سفت شدن پوست شما می شود.

سعی کنید شب ها قبل از خواب مقداری از این روغن را به پوست اطراف لب تان و یا هر قسمت از صورت تان که دارای چروک و خطوط است بمالید و صبح، با آب ولرم صورت تان را بشویید و سپس آب سرد روی صورت بپاشید.

از دیگر راه های غیر شیمیایی برای از بین بردن چروک و خطوط صورت شما ترکیب روغن نارگیل و سفیده تخم مرغ می باشد. این ترکیب جادویی می تواند باعث صافی پوست شما شود و خطوط و چروک صورت تان را به شکل معجزه آسایی از بین ببرد.

سفیده تخم مرغ نیز مانند روغن زیتون خاصیت سفت کنندگی پوست را دارد و در کنار روغن نارگیل می تواند پوست شما را به صورت عمیق مرطوب کند و از خشکی ها و خطوط اطراف لب تان جلوگیری کند.

در این ترکیب شما می توانید یک قاشق غذاخوری از سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و خمیر حاصله را به اطراف دهان تان بمالید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست تان بماند و سپس بشویید.

ترکیب دیگری که تاثیر فوق العاده ای در زیبایی پوست شما دارد آب لیمو و عسل است. این ترکیب اثرگذار و قدرتمند حاوی مواد مغذی پوست می باش و تقویت و بهبود پوست تان را تضمین می کند.

آّب لیموی تازه به دلیل وجود ویتامین سی باعث جلوگیری از آسیب های پوستی ناشی از رادیکال های آزاد می شود. عسل هم جریان خون را تقویت می کند و با مرطوب کردن عمیق پوست، مانع از ایجاد چین و چروک پوست می شود.

پس برای زیبایی پوست تان و همچنین از بین بردن چروک های آن از این ترکیب فوق العاده غافل نشوید.

یک قاشق غذاخوری آب لیمو به همین میزان آب گرم و یک قاشق چایخوری عسل را با هم ترکیب کنید و روی نواحی چروک اطراف لب تان بمالید.

این ترکیب را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست تان نگاه دارید و بعد با آب بشویید.

استفاده از این ماسک ها و دیگر انواع ماسک های طبیعی می تواند به شما در از بین بردن چروک های اطراف لب تان کمک کند.