چین برای گسترش روابط نظامی با پاکستان اعلام آمادگی کرد

  • انتشار: ۱۲ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 90743

به گزارش تسنیم به نقل از جیو تی وی، «ون رونگ» رایزن نظامی چین در کشور پاکستان ضمن ملاقات با فرماندهان ارتش پاکستان برای افزایش روابط نظامی میان دو کشور اعلام آمادگی کرد.

وی تصریح کرد: ما اسلام آباد را یک شریک بسیار مهم منطقه‌ای می دانیم و آماده ایم روابط خود در حوزه های مختلف را با این کشور افزایش دهیم.

رونگ گفت: در حوزه نظامی و دفاعی دو کشور می توانند مانورهای مشترک برگزار کنند و علاوه بر این چین حاضر است نیازهای سخت افزاری ارتش پاکستان را تامین کند.

رایزن نظامی چین در پاکستان افزود: ما دشمنان مشترکی داریم که می توانیم برای فائق آمدن بر خطرات احتمالی که از سوی تحرکات آن ها گریبان ما را خواهد گرفت با هم متحد باشیم.

این مقام نظامی گفت: روابط میان چین و پاکستان برادرانه و پایاپای است و چون دشمنان ما متوجه این موضوع شده‌اند تلاش می کنند با اتهام زنی های بی اساس روابط دو کشور را تخریب کنند.

وی به تنش های اخیر در منطقه جنوب آسیا نیز اشاره کرده و اظهار داشت: التهاب در جنوب آسیا افزایش یافته است و اتحاد چین و پاکستان می تواند وزنه را به سوی ما سنگین تر کند.

گفتنی است دو کشور چین و پاکستان که روابط سیاسی و اقتصادی بسیار خوبی با هم دارند به صورت همزمان و مشترک با هند نیز اختلافات مرزی دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟