چین: آسیایی ها با ورود ناتو به منطقه مخالفند

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 140232

وزارت خارجه چین می‌گوید، آسیایی ها با ورود ناتو به منطقه مخالفند.

به نقل از رسانه‌های خارجیِ، وزارت امور خارجه چین، در واکنش به دیدار نخست وزیر جاپان و نماینده ناتو، گفت: چین: آسیایی ها با ورود ناتو به منطقه مخالفند و جاپان باید از تاریخ عبرت بگیرد.

مائو نینگ یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه چین، درباره حضور «فومیو کیشیدا» نخست وزیر جاپان، در نشست ناتو در ماه ژوئیه در لیتوانی و افتتاح دفتر ارتباطی ناتو در توکیو گفتگو کند گفت: این موضوع قطعا توجه ما را به خود جلب کرده است. چین معتقد است که روابط بین کشورها باید به صلح و ثبات جهانی کمک کند و هیچ شخص ثالثی را هدف قرار ندهد و به منافع دیگران آسیب نرساند.

وی افزود: آسیا و اقیانوسیه فراتر از محدوده جغرافیایی اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. تلاش ناتو برای هجوم به سمت شرق در آسیا و اقیانوسیه به ناچار صلح و ثبات منطقه را تضعیف خواهد کرد. کشورها و مردم این منطقه در برابر این اقدام در حالت آماده باش هستند و با هرگونه سخن یا اقدامی که برای وارد کردن ائتلاف های نظامی به این منطقه و دامن زدن به تفرقه و رویارویی باشد، قاطعانه مخالفت می کنند.

این مقام چینی گفت: جاپان باید از تاریخ درس بگیرد، به مسیر توسعه صلح آمیز متعهد بماند و از انجام کارهایی که ممکن است اعتماد بین کشورها را از بین ببرد و صلح و ثبات در منطقه را تضعیف کند، اجتناب کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟