چگونگی بازداشت دو استاد دانشگاه کابل، در بین سناتوران جنجال برانگیز شد

  • انتشار: ۱۶ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 65659

سناتوران بر سر چگونگی بازداشت دو استاد دانشکده شرعیات دانشگاه کابل توسط نیروهای امنیت ملی دچار تنش شدند.

تنش میان سناتوران در نشست امروز مجلس سنا پس از آن بالا گرفت که یکی از اعضای مجلس از بازداشت دو استاد دانشکده شرعیات به اتهام ترویج افراط گرایی به ویژه تبلیغ به نفع القاعده و داعش، حمایت کرد.

گلالی نور صافی گفت: اگر این افراد ملا است و یا هر بلایی که است از مایک مساجد و مراکز اکادمیک سوء‌استفاده می‌کنند و هرکسی که ضد منافع ملی تبلیغ می‌کند باید از سوی نیروهای امنیت ملی مورد بازپرس قرار گیرند، به بیان وی این‌گونه افراد مساجد و دانشگاه‌ها را به مکان تبلیغات ضد منافع ملی و دشمنان مردم افغانستان تبدیل کرده‌اند.

اما؛ این اظهارات خانم صافی با واکنش مولوی محی‌الدین منصف و عبدالطیف نهضت‌یار مواجه شد و آنان اظهارات خانم صافی را توهین به عالمان دینی خواندند.

آقای مصف گفت که نسبت دادن دو استاد دانشگاه به تمام علمای دینی کشور به نفع دشمن است؛ زیرا اکثر عالمان دینی افغانستان از نظام موجود در کشور حمایت می‌کنند و نباید همه آنان به «بلا» که معنای آن جنایت پیشه است، تشبیه شود.

منصف این اظهارات خانم صافی را توهین به عالمان دینی کشور خواند و از او خواست که معذرت بخواهد.

با این وجود، خانم گلالی نور صافی گفت که او به تمامی عالمان دینی توهین نکرده و سناتوران از اظهاراتش برداشت نادرست کرده‌اند.

در همین حال فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا نیز با تاکید بر این که علمای افغانستان در 18 سال گذشته از نظام موجود در کشور حمایت کرده‌اند، گفت که اگر به راستی استادان بازداشت شده با داعش و القاعده ارتباط داشته و یا به نفع این دو گروه افراطی تبلیغ کرده‌اند باید مورد بازپرس قرار گیرند.

او از نهاد امنیت ملی کشور خواست در این زمینه اسناد کافی ارائه کند؛ تا همه علمای کشور بی‌عزت نشوند.

گفتنی است، اوایل هفته جاری گزارش‌های منتشر شد که عبدالظاهر داعی و معروف راسخ دو تن از استادان دانشکده شرعیات دانشگاه کابل توسط نیروهای امنیت ملی به اتهام ترویج افراط گرایی و تبلیغ به نفع القاعده و داعش بازداشت شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟