چگونه محصولات تولیدی خود را در اینستاگرام معرفی کنیم؟

  • انتشار: ۲۱ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 97512

امروزه دنیا در دست شبکه های مجازی می چرخد، همه افراد در سنین مختلف با ورود به این صفحات می توانند دنیای جدیدی را تجربه کنند، حالا بماند که چقدر از اطلاعاتی که از طریق این شبکه ها وارد ذهن و مغز افراد می شود مناسب است و چقدر محتواهای نامناسب و غیر اخلاقی در آنها پیدا می شود.

خلاصه که هر کسی به دنبال علایق و سلایق خود این شبکه ها را دنبال می کند.

این روزها شاید با عبارات کسب در آمد از اینستاگرام یا فروش فلان کالا در اینستاگرام زیاد رو به رو شده اید. کسب و کارهای اینترنتی و معرفی محصولات تولیدی افراد در این شبکه پرمخاطب به وفور دیده می شود.

فروش محصولات در اینستاگرام

اگر شما هم جزء افرادی هستید که می خواهید با معرفی محصولات تولید خودتان، آنها را در اینستاگرام معرفی کرده و به فروش برسانید این مطلب می تواند به شما کمک کند.

مسلما شما برای اینکه بتوانید محصولات تولیدی خود را به دیگران معرفی کنید باید با این شبکه اجتماعی آشنایی کافی داشته باشید.

معرفی و فروش کالا در اینستاگرام شاید به ظاهر کار راحتی بیاید اما قطعا این طور نیست، هر کاری تکنیک ها و روش های مخصوص خود را دارد.

به دلیل وجود همین تکنیک هاست که برخی فروشندگان و تولید کنندگان مشتریان و دنبال کننده های بیشتری دارند و در نتیجه ارتباط بهتر تر و فروش موفق تری نیز دارند.

اینستاگرام به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی ، می تواند بستر مناسبی برای معرفی و فروش محصولات و کالاهای شما باشد.

شما برای این که بخواهید یک معرفی و فروش موفق داشته باشید به راحتی می توانید از طریق این شبکه اجتماعی اقدام کنید، یعنی شرایط فروش اجناس ، کالاها و محصولات شما در اینستاگرام کاملا آماده است و هر محصولی مشتری خاص خود را دارد.

مخصوصا اگر محصول شما تولید خودتان باشد و نوعی خلاقیت و نوآوری در آن به چشم بخورد، قطعا مشتریان زیادی پیدا خواهد کرد.

به عنوان مثال فروش محصولات دست ساز و سنتی این روزها طرفداران بسیاری دارد.

نحوه معرفی محصول در اینستاگرام

برای این که بتوانید کسب و کار خود را یا محصول تولیدی تان را در اینستاگرام معرفی کنید در ابتدا نیاز به ساخت یک حساب کاربری در این شبکه اجتماعی دارد.

سعی کنید در پروفایل تان خودتان و محصول تان را به طور مختصر معرفی کنید. از عبارات و کلماتی در این قسمت استفاده کنید که مخاطب را به صفحه ی شما جذب کند.

پیشنهاد می کنیم حساب کاربری تجاری برای خودتان ایجاد کنید ( Business Account ) این حساب به دنبال کننده های شما امکانات بیشتری می دهد.

می توانید در قسمت آدرس ایمیل خود را در بخش تماس وارد کنید یا درصورت امکان، آدرس مکانی که مشتری بتواند به صورت حضوری از آنجا خرید کند را وارد کنید و شماره ی تماسی هم برای ارتباط مستقیم در اختیار دنبال کننده های پیج تان قرار دهید.

علاوه بر امکانات فوق، شما می توانید از قسمت آمار و ارقام اینستاگرام نیز استفاده کنید. این قسمت به شما این امکان را می دهد که آمار دقیق کسانی که پست های شما را بازدید کرده اند ببینید، همچنین در این قسمت شما آماری از سن و جنس مخاطب خود را نیز در دست خواهید داشت.

این اطلاعات می تواند برای شما بسیار مفید باشد، چرا که بر اساس آنها می توانید محصولات خود را طبق نیاز مخاطبین تان بیشتر و یا کمتر کنید.

فروش محصولات در اینستاگرام

این که بدانید چه گروه سنی و یا چه جنسی از افراد به محصولات شما علاقه دارند و یا چه چیزی باعث شده که این افراد از صفحه ی شما بازدید کنند، می تواند کمک زیادی به شما در یک فروش موفق کند.

البته شما قبل از اینکه بتوانید یک صفحه ی تجاری برای خود ایجاد کنید، باید یک در فیس بوک هم یک صفحه به خود اختصاص دهید.

صفحه ای که شما در فیس بوک ایجاد می کنید هم باید برای کسب و کار باشد و کارتان با یک ایجاد یک پروفایل معمولی و دوستانه راه نمی افتد.

شما بعد از ایجاد صفحه در فیس بوک، می توانید از طریق بخش تنظیمات اینستاگرام اتصال بین فیس بوک و پیج ایستاگرام تان را برقرار کنید.

نکات مهم در معرفی محصول

شما باید قدم های اولیه برای معرفی محصولات تولید خود را بسیار قوی و محکم بردارید. این بدان معنا نیست که شما رفته رفته به کیفیت کارتان بی توجه شوید.

  • سعی کنید از عکس هایی با کیفیت بالا استفاده کنید. اینستاگرام یک رسانه تصویری است که عکس های زیادی از محصولات مختلف روزانه در آن لود می شود، عکس هایی با کیفیت های مختلف.

شما با نشر عکس های بی کیفیت علاوه بر این که محصول تان را بی کیفیت نشان می دهید، خودتان را نیز غیر حرفه ای معرفی می کنید.

  • قدم بعدی این است که شما محیط محصول خود و دیزاین اطراف آن را چگونه انتخاب و عکاسی می کنید.

پیج شما به عنوان فروشگاه تان در معرض دید عموم قرار می گیرد، پس سعی کنید دکوری زیبا و با کیفیت به آن بدهید تا جذب مشتری داشته باشید.

  • سعی کنید از تایید اجتماعی یا سوشال پروف استفاده کنید. تایید اجتماعی نشان می دهد که دیگران شما را تایید کرده اند و این باعث می شود افراد بیشتری جذب خدمات و محصولات شما شوند.
  • تبلیغات تاثیر زیادی در جذب دنبال کننده و مشتری دارد. حتماً از تبلیغات درست و کارساز استفاده کنید.

شما می توانید از خود اینستاگرام برای تبلیغ محصول تان استفاده کنید، می توانید تبلیغات خود را به پیج ها بزرگ بسپارید، از افراد برجسته برای تبلیغ محصول تان استفاده کنید و یا هر راه معقول دیگری که برای معرفی و تبلیغ محصول به ذهن تان می رسد.

  • جویا شدن نظر خریداران و مشتریان یکی دیگر از راه های موفق شدن در فروش محصول است. نظر مشتریان شما به شدت بر روی خریداران احتمالی تان اثر گذار است.
  • نکته مهم دیگری که برای معرفی و فروش محصول شما در اینستاگرام می تواند به طور جادویی عمل کند، استوری کردن محصول تان است.

سعی کنید هر روز به بهانه های مختلف محصولات خود را در استوری معرفی کنید.