چگونه از بلاک اینستگرام خارج شویم؟

  • انتشار: ۲۲ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 91433

پیام رسان اینستگرام برای جلوگیری از فعالیت سوء ربات ها و اسپم ها از گزینه بلاک اینستگرام استفاده می کند. این پدیده موضوع تازه ای نیست به تازگی آمار بلاک اینستگرام به دلایل مختلف افزایش یافته است. با ما همراه باشید تا با روش های خارج شدن از بلاک اینستگرام آشنا شوید.

قبل از پرداختن به موضوع روش های خارج شدن از بلاک اینستگرام بهتر است نگاهی به مفهوم بلاک شدن اینستگرام و اتفاقاتی که در آن می افتد بیندازیم.

بلاک اینستاگرام
چگونه از بلاک اینستاگرام خارج شویم

 در بلاک اینستگرام کاربر از لایک کردن و کامنت گذاشتن محروم می شود. برای کاربری که از سوی اینستگرام بلاک شده پیام Action Blocked ارسال می گردد. در این وضعیت اینستگرام شما را به دلایل مختلف از جمله فعالیت بیش از حد یا فعالیت های غیر مجاز تا مدتی تنبیه کرده است.

برخی از دلایلی که ممکن است اینستگرام شما را بلاک کند را می توان به این صورت خلاصه کرد:فعالیت زیاد در فالو و آن فالو کردن دیگران، استفاده از اپلیکیشن ها در فالو و ان فالو کردن دیگران به صورت خود کار، استفاده مکرر از یک کامنت یکسان و لایک تعداد بالای عکس در مدت زمان کم

در صورتیکه هر یک از اقدامات بالا توسط کاربر انجام شود، اینستگرام تصور می کند که شما یک اسپم هستید و بلافاصله شما را بلاک می کند.

با استفاده از روش های زیر می توانید از بلاک اینستگرام خارج شوید:

اینترنت گوشی خود را تغییر دهید

اگر شما هم یکی از آن کاربرانی هستید که قربانی بلاک اینستگرام شده اید می توانید با استفاده از روش تغییر اینترنت موبایل خود بر این مشکل غلبه کنید. به احتمال زیاد به جای بلاک پروفایل شما IP شما بلاک شده باشد. برای این منظور استفاده از وای فای را قطع کرده سعی کنید از اینترنت گوشی خود استفاده نمایید.

به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت فعالیت های اینستگرامی خود را متوقف کنید

یکی از روش های دیگر خارج شدن از بلاک اینستگرام توقف فعالیت در این پیام رسان به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت می باشد. در این مدت از ایجاد پروفایل تازه، لایک کردن و کامنت گذاشتن پرهیز نمایید و هیچ پروفایلی را فالو نکنید.

وصل پروفایل به دیگر شبکه های اجتماعی

همان طور که گفتیم اینستگرام به دلایل مختلف از جمله استفاده بیش از حد ممکن است پروفایل شما را اسپم تشخیص داده شما را بلاک کند. برای رفع این مشکل می توانید اکانت اینستگرام خود را به اکانت های شبکه های اجتماعی دیگر متصل کنید تا به اینستگرام نشان دهید که شما ربات نیستید و یک شخص حقیقی هستید. برای این منظور در صفحه پروفایل در گوشی اندروید روی آیکن سه نقطه کلیک کنید و اگر گوشی شما آیفون است روی گزینه setting کلیک نمایید. در ادامه گزینه Linked Accounts را انتخاب کرده حساب اینستگرامی خود را به اکانت های شبکه های اجتماعی دیگر متصل نمایید.

بلاک اینستاگرام
چگونه از بلاک اینستاگرام خارج شویم

به هرصورت چنانچه شما هم یکی از کاربران بلاک شده توسط اینستگرام هستید و از روش های مختلف از جمله روش های بالا برای خارج شدن از بلاک استفاده کرده اید، سعی کنید صبور باشید چون بازگشت فعالیت های شما در اینستگرام به حالت اول ممکن است ۴ ساعت تا ۴ هفته طول بکشد.

توقف استفاده از اپلیکیشن ها

برخی کاربران برای اینکه بتوانند لایک و فالوی خود را افزایش دهند از برخی اپلیکیشن های افزایش لایک و فالو استفاده می کنند. این کار سبب بلاک شدن اکانت شما توسط اینستگرام می شود. پس بهتر است هرگز سراغ این  اپلیکیشن ها نروید.

ارسال گزارش به اینستگرام

یکی دیگر از راه هایی که می توانید از بلاک اینستگرام خارج شوید ارسال گزارش به شرکت می باشد. با این کار نشان می دهید که اشتباهی مرتکب نشده اید و باید از بلاک خارج شوید. برای این کار درصورتیکه  از گوشی اندروید استفاده می کنید روی گزینه سه نقطه و در صورتیکه گوشی تان آیفون است روی گزینه ستینگ کلیک کنید. در ادامه گزینه Report a problem  کلیک نمایید. این گزینه را از بخش Options پیدا نمایید. مشکل خود را در این بخش توضیح داده و ارسال نمایید.

به هر صورت اینک که با روش های خروج از بلاک اینستگرام آشنا شدید به خوبی می دانید که برای دچار نشدن مجدد به این مشکل و فعالیت لذت بخش در اینستگرام باید برخی موارد را رعایت کنید. مواردی چون « کاهش حجم فعالیت های خود، کاهش سرعت لایک زدن، رعایت فاصله زمانی بین لایک زدن ها، پرهیز از قرار دادن کامنت های یکسان برای پست های مختلف و پرهیز از فالو و آن فالو زیاد.»

همین طور دانستید که اینستگرام قوانین محکمی در مورد لایک و کامنت ها دارد و به راحتی لایک و فالو و کامنت تقلبی را تشخیص داده از گزینه بلاک استفاده می کند. بنابراین اپلیکیش های افزایش تعداد فالورها را دور بیندازید و به جای آن یک بیوگرافی کامل از خود شامل ادرس ایمیل، شماره تلفن را به پروفایل خود اضافه کنید تا مستوجب بلاک از سوی اینستگرام نشوید.

در پایان امیدواریم شما قبل از هرچیز با دلایل بلاک از سوی اینستگرام آشنا شده باشید و در ادامه در صورتیکه بلا شدید راه های خروج از بلاک را یاد گرفته باشید. البته ممکن است شما نیز راه های تازه ای برای خارج شدن از بلاک بلد باشید. لطفا خسیس نباشید و این راه ها را با ما در میان بگذارید تا ما این راه ها را به دیگران آموزش دهیم و همگان با دسترسی به این راه ها اولا از سوی اینستگرام مورد خشم قرا نگیرند و دوما در صورتیکه قربانی بلاک اینستگرام شدند بتوانند برای بازگشت به اکانت اینستگرامی خود و استفاده از فعالیت های نرمال لای کردن و فالو نمودن از روش های خوب و مفید بهره مند گردند.

پیام رسان اینستگرام نیز مانند فیس بوک با استفاده از قوانین و اقدامات سفت و سخت خود به راحتی جلو فعالیت ربات ها و اسپم ها را می گیرد. پس مراقب باشید با فعالیت بیش از حد خود در لایک و فالو کردن درگروه اسپم ها و ربات ها قرار نگیرید که توسط اینستگرام بلاک خواهید شد. آگاهی به قوانین اینستگرام به شما کمک می کند فعالیت مناسب داشته باشید و هرگز بلاک نشوید!