چهل درصد از نیروهای امنیتی در هلمند خیالی هستند

  • انتشار: ۲۸ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1تیتر 2
  • شناسه مطلب: 12983

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افق ؛ نیروهای امنیتی در هلمند آموزش‌های مسلکی نظامی را سپری نکرده و در حدود ۴۰ در صد آنها حضور واقعی ندارند و خیالی هستند.

روزانه «گاردین» به نقل از «ولی خان» یک فرمانده نیروهای امنیتی افغانستان در هلمند گفت: گزارش داده که برای جنگیدن هیچ آموزشی مسلکی ندیده‌ایم.

در گزارش گفته شده، ولی خان هدایت گروه ۲۴ نفری را در اختیار دارد که وظیفه این گروه محافظت از مرز هاست.

دولت افغانستان با استقرار حدود ۲۵۰۰۰ نیروی امنیتی در ولایت هلمند، باید قدرت کافی برای مقابله با طالبان داشته باشد اما بخاطر نداشتن آموزش مسلکی نظامی، طالبان در حال پیشروی و تصرف مناطق مختلف این ولایت است.

به گزارش «گاردین»، مشکل اصلی دولت افغانستان این است که بیشتر نظامیان ذکر شده در این آمار یاد شده در واقع وجود ندارند.

فهرست نظامیان و پلیس‌ها با اسم‌های نام‌نویسی شده‌اند یا اسامی کسانی اند که در جنگ‌‌ها کشته شدند اما هنوز مرگ آنها اعلام نشده است.

بر اساس تحقیقی که شورای ولایتی هلمند به تازگی انجام داده است، گفته می‌شود که  حدود ۴۰ درصد از نیروهای نام‌نویسی‌ شده، وجود ندارند.

مقام‌های آمریکایی نیز در مورد نظامیانی که نام آنها در فهرست وجود دارد اما حضور فیزیکی ندارند، ابراز نگرانی کرده بودند.

این در حالیست که چندی پیش جان سپکو بازرس کل اداره بازسازی افغانستان مدعی شده بود که مقام‌های کشورهای آمریکا و افغانستان تعداد واقعی نیروهای امنیتی را نمی‌داند.

دلیل دیگر نا مشخص بودن تعداد نیروهای امنیتی افغانستان، گزارش نکردن تلفات یا فرار این نیروها می‌باشد که تا شکست‌های خود را بپوشاند.

گفته می‌شود که در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ پلیس مرزی در هلمند حضور دارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟