چهار فردوگاه بزرگ کشور بازسازی میشود

  • انتشار: ۳۰ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 10919

اداره هوانوردی ملکی افغانستان اعلام کرده که طرح توسعه چهار فرودگاه در کشور آماده شده و این اداره بدنبال منابع مالی این طرح است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، قاسم رحیمی سخنگوی این اداره می گوید که کار توسعه از فرودگاه بین المللی کابل شروع شده و قرار است این طرح در چند مرحله به اجرا گذاشته شود.

آقای رحیمی بیان داشت که فرودگاه های کابل، مزارشریف، هرات و قندهار چهار میدان هوایی افغانستان است که براساس نیازمندی های آینده و طرح اقتصادی کلان کشور، باید توسعه پیدا کنند.

گفته شده است که اگر میدان‌های هوایی افغانستان با معیارهای بین‌المللی ساخته شود، پرواز بسیاری از شرکت‌ها به آنها آغاز می‌شود.

در حال حاضر، بیشتر پروازهای بین المللی، تنها از کابل، پایتخت صورت می گیرد، اما آنگونه که قاسم رحیمی می گوید در سال های آینده این میدان جوابگوی نیازمندی های افغانستان نخواهد بود.

او می گوید که براساس طرحی که آماده شده فرودگاه بین المللی کابل باید در یک وقت پذیرای چند میلیون مسافر باشد.

سخنگوی اداره هوانوردی ملکی گفت آنچیزی که انها را نگران کرده این است که با آغاز پروژه های اقتصادی دولت و طرح های کلان عمرانی منطقه یی در افغانستان، فرودگاه های کشور جوابگوی حمل و نقل هوایی نباشد.

در حال حاضر کار روی بخش ساختمانی فرودگاه کابل آغاز شده است که این پروژه از سوی کشور جاپان تمویل می شود.

به گفته رحیمی به تازگی کشور چین اعلام آمادگی کرده است که در بخش توسعه این فرودگاه سهم می گیرد.

 

او افزود، تلاش ها جریان دارد تا برای توسعه ترمینال جدید و کنترول مخابره منابع مالی پیدا شود.

طرح روی کاغذ

قاسم رحیمی می گوید که سطح امکانات و تجهیزات چهار فرودگاه عمده کشور مطابق میزان تعاملات تجاری افغانستان در سطح منطقه و بین الملل و براساس شرایط آینده باید توسعه پیدا کند.

رحیمی همچنین اظهار داشت: «در حال حاضر کار روی براوردهای ابتدایی ادامه دارد و رایزنی ها جریان دارد که منابع مالی مشخصی پیدا شود، طرح ما در حال حاضر روی کاغذ است به جز از کابل که کار توسعه یی آن شروع شده است».

به گفته او، بخش هوانوردی تلاش می کند پا به پای دیگر بخش های توسعه ای در افغانستان حرکت کند. او همزمان افزود که کارهای زیادی در دو سال اخیر در بخش هوایی افغانستان انجام شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟