چهارمین گروه از مهاجران افغان از آلمان اخراج شد

  • انتشار: ۸ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20233

چهارمین گروه از افغان هایی که درخواست پناهندگی شان در آلمان رد شده بود، امروز (سه شنبه) از میدان هوایی مونشن به افغانستان فرستاده شد. آژانس خبری آلمان به نقل از وزارت داخله ایالت بایرن شمار مهاجران رد شده را ۱۵ ذکر کرده است.

وزارت داخله ایالت بایرن آلمان گفته است که تمام افراد اخراج شده را «مردان تشکیل می دهد که تعدادی از آنها مرتکب جرم در آلمان شده اند».

این در حالیست که شورای مهاجران ایالت مونشن در مقابل این اقدام در میدان هوایی مونشن دست به تظاهرات زده است. در این میان در دو ترمینال فرودگاه نزدیک به ۳۳۰ تن گردهم آمده بودند و بر ضد این مورد از اخراج گروهی مهاجران اعتراض کردند.

دویچه وله می نویسد؛ فرستادن مهاجران رد شده افغان دوباره به کشورشان در آلمان به یک موضوع خیلی جنجالی تبدیل شده است. در حالیکه حکومت آلمان تأکید می کند که شماری از مناطق افغانستان امن اند و می توان مهاجران رد شده را به آن مناطق بر گشت داد. سازمان های مدافع مهاجران استدلال می کنند که وضعیت افغانستان به خاطر جنگ جاری میان حکومت کابل و گروه های مسلح چون طالبان قابل اعتماد نیست.

وزارت امور داخله آلمان گفته است که از میان ۲۵۰۰۰۰ مهاجر افغان که در این کشور درخواست پناهندگی داده اند، ۱۱۹۰۰ تن آنها مکلف به ترک آلمان می باشند. از میان این افراد به ۱۰۳۰۰ تن آنها ویزای اقامت محدود یا «دولدونگ» صادر شده استُ.

در خزان سال گشته، آلمان با حکومت افغانستان قراردادی را امضا کرد که بر اساس آن مهاجرانی که درخواست پناهندگی شان در آلمان رد می شود، دوباره به کشور اصلی شان فرستاده می شوند. از ماه دسمبر سال گذشته بدینسو، این چهارمین گروهی مهاجران رد شده است که دوباره به افغانستان و به شکل گروهی فرستاده می شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟