چند نکته درباره توهین به تصاویر امام خمینی و آیت الله خامنه ای

  • انتشار: ۲۳ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 87810

متأسفانه از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاع یافتم که تعدادی از مزدوران و نوکران بیگانگان و وابستگان داعش دریک تجمعی در شهر جلال آباد تمثال مبارک حضرت امام خمینی مرجع عالیقدر جهان تشیع و آیت الله خامنه رهبر جمهوری اسلامی ایران را به آتش کشیدند.
ضمن محکوم نمودن این عمل نفاق افگنانه وبزدلانه یاد آوری چند نکته را لازم می‌دانم:

  1. کسانی که امروز به ساحت امام خمینی اهانت کردند، بدیهی و روشن است که این اعمال موهن به تحریک سازمان‌های استخباراتی کشورهای بیگانه توسط افراد مزد بگیر و دارای عقاید افراطی مذهبی صورت گرفته است. اینان هیچ ارتباطی با ملت مسلمان افغانستان ندارند؛ اگر اینان مدافع حقوق اتباع کشور بودند، تا کنون جنایات و فجایع زیادی در کشور رخ داده است و باید صدای‌شان را تا حالا بلند می‌کردند. خطاب به آنان می‌گویم شما که ادعا دارید جوان هستید و از همبستگی حرف می زنید تا حالا کجا بودید؟ آیا جنایات سنگینی که روح و روان انسان را می آزارد وتا کنون در کشور رخ داده است، اعتراض کرده اید؟
    الف. زمانی که پنج جوان هم وطن شما که در اردوی ملی بود در دره قیاق سوزانده شدند کجا چه موضع گرفتید ؟ اگر شما این قدر انسان دوست و مدافع حقوق اتباع کشور هستید و جان انسان برای شما مهم است چرا اعتراض نکردید؟ آیا آنها انسان نبودند؟ آیا سوزاندن پنج سرباز اردوی ملی از قوم هزاره توسط طالبان با کسانی که در موتر در شهر یزد ایران سوختند از لحاظ انسانی با هم فرق دارند؟
    ب. زمانی که هم همفکران شما به شفاخانه صد بستر برچی یورش بردند ۱۶تا خانم که در حال ولادت یا بعد از ولادت بودند، همرای نوزادان‌شان تیر باران شدند و به شهادت رسیدند و تعدادی زیادی مجروح گردیدند، شما جوانان مدافع حقوق انسان درکجا بودید؟ آیا این جنایت بی‌سابقه ضد انسانی و ضد بشری را محکوم کردید و گردهمایی برای محکومیت این عمل ضد انسانی دایر کرده اید؟ آیا این کودکان و زنان انسان و هم وطن شما نبودند؟
    ج. درجلریز دره میدان هر روز انسانی به نام هزاره از موتر پایین کشیده وکشته می‌شود و در دره قیاق مسافران وعابران از موتر به زور پایین آورده شده و ربوده می‌شود وکشته می‌شوند. این دو منطقه تبدیل به گلوگاه مرگ شده است. آیا یک وقت فریاد و صدای شما به عنوان مدافع حقوق انسان بلند شده است؟ آیا این جنایت آدم ربایی و قطاع الطریقی و قتل عام سیستماتیک یک قوم را در طول چند سال می‌دانید یا نمی‌دانید و سر درلاک فرو برده اید و از هیچ جا خبر ندارید ؟
    د. در طول چندسال اخیر حملات انتحاری در مساجد، حسینیه ها، محافل عروسی، آموزشی ، ورزشی وگردهمایی مدنی مردم هزاره صورت گرفت و صدها تن از شهروندان این کشور بی‌گناه و مظلومانه به خاک و خون کشیده شدند، آیا یک بار صدای از شما بلند شد؟ در دهمزنگ نزدیک ۳۰۰ نفر کشته و زخمی شدند آیا عکس العمل نشان دادید و این اقدامات ضد بشری را محکوم کردید؟
    ه. در یک حادثه در زابل یک دختر نه ساله و دو زن شصت ساله با تعدادی از افراد ملکی مرد از موتر ربوده شدند و بعد سرشان را بریدند که معروف به جنبش تبسم شد، شما درکجا بودید آیا این جنایت ضد بشری و نابخشودنی را محکوم کردید؟
    و. هر روز صدها تن از افراد ملکی و نظامی این کشور در خاک وخون می‌غلطند، ده ها خانواده عزادار می شوند امام جماعت در مسجد ترور می شود، شما چقدر به این مسایل حساس هستید ودرمقابل آن موضع گرفتید؟
    وقتی مروری به این فجایع ضدانسانی می‌کنیم و تا بحال صدایی و اعتراضی از طرف هیچ مجموعه از جمله جوانان حزب همبستگی بلند نشده و نمی شود و به خاطر یک حادثه که در شهر یزد ایران رخ داده که در نوع خود غم انگیز است این همه سرو صدا و هیاهو به راه انداخته شده است. این نتیجه به دست می‌آید که ادعای دفاع از حقوق شهروندی و حقوق انسانی از طرف این مجموعه دروغ محض است و اینان افراد وابسته و اجنت خارجی هستند که از طرف دشمنان ملت افغانستان، برای ایجاد نفاق و شقاق و برای منافع دولت‌های دیگر کار می‌کنند و در واقع سرباز و اجیر دشمنان ملت افغانستان می‌باشندکه مشغول جنگ نیابتی هستند.
  2. از دولت و ملت افغانستان می‌خواهیم که اجازه ندهند، نوکران و سربازان کرایی کشورهای بیگانه از فضای آزاد و حق شهروندی در این سر زمین سوء استفاده نموده به مقدسات کشورهای همسایه‌ ما اهانت نمایند. همانگونه که در پیمان‌های امنیتی تعهدکردیم که به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهیم از خاک ما بالای کشورهای همسایه حمله نماید. باید به این تعهدات خود پای بند باشیم. آتش زدن تمثال رهبر فقید و رهبر فعلی جمهوری اسلامی ایران، حمله به مقدسات کشور همسایه است و غیر قابل قبول و نوعی جنگ نیابتی است. نباید اجازه دهیم افغانستان تبدیل به سوریه و عراق شود وسربازان کرایی کشورها در اینجا مشغول جنک سرد باشند که خدای ناکرده مقدمه جنگ گرم شود. باید تلاش شود جلو فعالیت خرابکارانه سازمان‌های استخباراتی علیه کشورهای دیگر گرفته شود و کسی حق ندارد از خاک افغانستان علیه منافع دولت‌ها وکشورهای همسایه و دوست افغانستان، استفاده نماید. این گونه اعمال تحریک آمیز توسط اجیران و مزدبگیران سازمان‌های استخباراتی صورت می‌گیرد، تا روابط برادرانه و دوستانه‌ای ما را با کشورهای همسایه خراب نماید .
  1. موضوع هدف قرار گرفتند موتر حامل اتباع کشور در شهر یزد توسط پلیس ایران، باید از مجاری حقوقی و قانونی و دیپلماتیک پیگیری شود و چنانچه پلیس ایران در این ارتباط تقصیر و قصوری داشته باشد تحت پیگرد قانونی قرار گیرد و از دولت جمهوری اسلامی ایران خواسته شود که با مهاجرین و حتی کسانی که قاچاقی وارد این سرزمین می‌شوند، رفتار انسانی و دوستانه داشته باشند.

محمد جواد اصغری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟