چند نکته درباره انفجار بامیان

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 99616

در دو انفجار در شهر بامیان متاسفانه جمعی از هم‌وطنان ما جان باخته و زخمی شدند. در خلال بیست سال گذشته این اولین بار است که بامیان هدف حمله‌ی تر‌وریستی قرار می‌گیرد. در پیوند به این حمله گفتنی است که؛

یک) تروریستان بعد ازین مناطق و اماکنی را هدف قرار می‌دهند که در آن‌جا حمله‌ی تروریستی بنا به دلایلی کم‌تر احتمال داده می‌شد. دشمن تغییر استراتژی داده و می‌خواهد علاوه‌ بر گرم‌تر ساختن جبهه‌ها مردم را درگیر جنگ روانی نمایند. روی‌داد تروریستی عصر امروز در بامیان نشان داد که هیچ‌جا از شر تروریست‌ها در امان نیست.

دو) مردم ولایات مرکزی همان‌گونه که در تمامی پروسه‌های ملی بالاترین مشارکت را داشته‌اند، خالق بالاترین اطمینان و امنیت در مناطق‌شان بوده و هیچ‌گاه به تروریست‌ها اجازه ندادند در عمق مناطق‌شان لانه‌ی امن بسازند. به دلیل هم‌کاری مردم و مسئولان، امنیت مناطق مرکزی در کل کشور مثال‌زدنی بود اما اکنون شرایط کشور با گذشته بسیار فرق می‌کند؛ دشمنان داخلی و حامیان‌شان تصمیم گرفته‌اند هیچ نقطه‌ای را در افغانستان امن نگذارند. مبرهن است که جنگ روانی زمانی تشدید می‌شود که مردمان بی‌گناه در سراسر کشور حتی در امن‌ترین جاها قربانی شوند. لذا مساجد، آموزش‌گاه‌ها، دانشگاه‌ها و معابر عمومی در معرض خطر جدی هستند.
لازم است مردم بامیان و دایکندی بعد ازین چونان گذشته خود را آرمیده در گهواره‌ی آرام و امن نپنداشته ‌و در خط مقدم نبرد فکر کنند.

هادی رحیمی زاده

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟