چندین داعشی در جوزجان، در انفجار ماین خودشان به هلاکت رسیدند

  • انتشار: ۵ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29543

مقامات در ولایت جوزجان می گویند؛ چندین جنگجوی خارجی عضو داعش که مواد انفجاری را در پوست گوسفند جاسازی کرده بودند و می خواستند که در مسیر نیروهای امنیتی قرار دهند، در نتیجه انفجار این مواد به هلاکت رسیدند.

چهار جنگجوی ازبکستانی در جوزجان شکار ماین دست‌ساختۀ خودشان شدند. مسؤولان محلی در این ولایت می‌گویند، این رویداد روز گذشته (شنبه) در ولسوالی چقمه‌چقورِ ولسوالی قوش‌تپه رخ داده است.

محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان گفته است 4 جنگجوی ازبکستانی عضو گروه داعش در روستای چقمه‌چقور ولسوالی قو‌ش‌تپه در نتیجۀ انفجار ماین دست‌ساختۀ خودشان کشته و 2 تن‌ آنان زخمی شدند.

آقای غفوری می‌گوید، این جنگجویان ازبکستانی مواد انفجاری را در پوست گوسفند جاسازی کرده و می‌خواستند آن را در مسیر رفت‌وآمد نیروهای امنیتی جابه‌جا کنند، اما پیش از رسیدن به هدف این ماین‌ها منفجر شده است.

سخنگوی والی جوزجان با ابراز نگرانی از حضور جنگجویان ازبکستانی، قرقیزستانی، سودانی، ترکمنستانی، پاکستانی و عرب در این ولایت می‌گوید که گروه داعش با حضور بیشتر جنگجویان خارجی در جوزجان می‌خواهد، پایگاه‌های مستحکمی بسازد و کشورهای همسایه را تهدید کند.

گروه داعش تاکنون در این باره چیز نگفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟