چقدر زمان برای مفید بودن داریم؟ + اینفوگرافیک

  • انتشار: ۳۱ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 66921

حدود ۷ میلیارد نفر روی زمین زندگی می‌کنند. هیچ کسب و کاری یا دولتی به انداره دنیا مشتری ندارد. پس مردم این دنیا هر روز به چه کاری مشغول هستند؟

همچنین تعداد محدودی ساعت در یک شبانه روز وجود دارد ۲۴ -۰ که هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را گسترش دهد. زندگی ما هم محدود است؛ تقریبا ۷۸ سال. اگر میانگین جمعیت دنیای امروز را در نظر بگیریم دانستن اینکه مردم با زمانشان چه کاری انجام می‌دهند می‌تواند به استفاده بهینه‌ زمان کمک شایانی کند. اگر شما یک کارآفرین هستید، دانستن اینکه آنها به چه کارهایی در شبانه روز مشغولند می‌تواند شما را به ساخت چیزی ترغیب کند که همه به آن نیاز دارند.

در اینجا به بعضی از حقایق اساسی که در مطالعه دنیا بدست می‌آید می‌پردازیم:

مردم یک سوم از زندگی‌ خود را می‌خوابند

بیشترین فعالیتی که مردم به آن می‌پردازند٬ خوابیدن است. اگر شما ۷۸ سال زندگی کنید ۲۸٫۳ سال آن را خواب هستید. دانستنش چه فایده‌ای دارد؟ اگر استارت آپ شما راهی پیدا کند که خواب را بهبود بخشد٬ مشتریان از آن هر روز استفاده می‌کنند. اگر کیفیت خواب مردم را بهبود ببخشید و کمک کنید از کابوس‌های شبانه خلاص شوند٬ می‌توان گفت به انسانیت خدمت کرده‌اید.

مردم ۶ سال را با ناخوشنودی سپری می‌کنند ؛ مشغول به کارهای روزمره

چه کسی از شست و شو٬ جارو کشیدن٬ طی کشیدن و ظرف شستن زمین لذت می‌برد؟ ولی با پیدا کردن راهی برای به حداقل رساندن این کارها می‌توانید تا ۶ سال در زمان خود صرفه جویی کنید.

مردم ۹ سال را در حال سرگرم ساختن خودشان هستند

مردم تقریبا به اندازه کار کردن مشغول به سرگرم کردن خود هستند چراکه کار کردن را اصلا مفرح نمی‌دانند٬ پس اگر بشود کار کردن را کمی لذت بخش‌تر کرد می‌توان تا دو برابر درآمد بیشتری هم داشت. در پژوهشی مشخص شد افرادی که از کارشان لذت می‌برند آن را نوعی سرگرمی برای خود قلمداد می‌کنند.

تقریبا نیمی از جمعیت دنیا بی‌کار هستند

بخش زیادی از جمعیت دنیا را کودکان تشکیل می‌دهند که برای کار کردن خیلی کم سن هستند. وقتی این بچه‌ها بزرگ شوند و ۲ میلیارد به نیروی کار جهانی اضافه شود دنیای ما چگونه خواهد شد؟ آیا حقوق کارگران پایین می‌آید؟ آیا مشغول به کارهای جدیدی می‌شوند که هنوز وجود ندارد؟

یک پنجم انسان‌ها هنوز مشغول به کشاورزی هستند

صد سال پیش کشاورزی به طور پیش فرض کاری بود که مردم انجام می‌دادند. امروزه نیز یک پنجم انسان‌ها به این کار مشغولند و به دلیل نیاز انسان‌ها به غذا این کار هنوز رونق دارد. اما با گسترش صنایع فابریکه ها و ابزارهای روباتیک کم‌کم کارهای یدی کشاورزی به خاطرات سپرده می‌شوند. پس این تعداد نیروی کار در آینده چه کار خواهند کرد؟

تقریبا نیم میلیارد نفر کارآفرین هستند

چیزی که تمامی این افراد به اشتراک دارند٬ این است که آن‌ها به دنبال کار نمی‌گردند بلکه کار را برای خود به وجود می‌آورند.

شما امروز چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

تصاویر بالا تنها نیم نگاهی است به دنیای امروز که به این شکل هم نخواهد ماند. پس اگر در حال راه اندازی استارت آپ و یا گرفتن کاری هستید بهتر است این سوال را از خودتان بپرسید که «من دارم برای دنیای امروز کار می‌کنم یا فردا؟»

منبع:خبرآنلاین

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟