چشم آمریکا برای زیر نظر گرفتن ایران در خلیج فارس شروع به کار کرد

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 21814

نيروي دريايي آمريكا از استفاده از تجهيزاتي كه اخيرا براي شناسايي و مراقبت در آب های خليج فارس به كار گرفته است پرده برداشت كه در صدر آنها، هواپيماي جاسوسی مدل P-8A پوزئیدون مي باشد كه به عنوان “چشم” آمريكا در آسمان خليج فارس به شمار مي آيد.

پوزئیدون نام الهه دریاها و اقيانوس ها در اساطير يونانيان باستان است. اين هواپيما همچنين شكارچي زير دريايي ها نام گرفته است. زيرا قادر به حمل موشک هاي ضد زيردريايي ها و كشتي ها و همچنين مقابله با ماين ها و موشك هاي دريايي است و در اين زمينه از دوربين هاي بسيار دقيقي بهره مي گيرد.

پوزئیدون قادر است در يك سورتي پرواز از آب هاي عراق تا خليج عدن را مورد بازرسي و جستجو قرار دهد. همچنين از ديگر مأموريت هاي اين هواپيماي جاسوسي مي توان نظارت بر حمل و نقل دريايي در منطقه خليج فارس و تحت نظر گرفته كشتي هاي نظامي ايران و تحت پيگرد قرار دادن كساني است كه آمريكايي ها آنها را تروريست مي نامند.

نيروي دريايي آمريكا اعلام كرده است اين هواپيما در عمليات نظارت بر بندر طرطوس در سواحل سوريه نقش داشته است. واشنگتن همچنين ادعا كرده است در اختيار داشتن اين هواپيما در آب هاي خليج فارس باعث مقابله با زيردريايي هاي ايران و كنترول تحركات آنها در آب هاي منطقه كمك خواهد كرد.

گفتنی است که نيروي دريايي آمريكا به عنوان يك نيروی مداخله گر سال هاست که در آب هاي خليج فارس و سواحل برخي از همسايگان جنوبي ايران حضور دارد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟