چسب زدن بینی بعد از عمل برای چیست؟

  • انتشار: ۲۷ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 77947

چسب زدن بینی بعد از عمل دیگر چه صیغه ای است؟ خب نمی شود بعد از عملِ بینی هیچ اثری از آثار جراحی روی صورت باقی نماند؟ فوقش کسی که عمل زیبایی انجام داده چند روز در بیمارستان بستری شود و بعد از مرخص شدن، دیگر انگار نه انگار که کاری روی بینی اش انجام شده، این طوری که بهتر است!

چسب زدن بینی بعد از عمل، آن هم در این هوای گرم خیلی آزار دهنده است، هر چند برای بعضی ها همین چسب، کلی کلاس به همراه می آورد و دید طرف مقابل را نسبت به او عوض می کند.

بماند که یک مدت مد شده بود، اگر عمل زیبایی بینی هم انجام نمی دادند باز هم چسبکی بر روی بینی خود می گذاشتند تا اذهان مردم را به سمت و سویی دیگر ببرند!

با سرویس اطلس پلاس همراه باشید تا چیزهای بیشتری درباره این چسب و دردسرهایش بدانید!

عمل زیبایی و چسب زدن بعد از عمل

این روزها اعمال جراحی زیبایی به شدت شایع شده و دل هر صاحب دلی را تکانی می دهد و وسوسه ای می کند. حالا این که این عمل چقدر برای صورت او ضروری است یا نیست بحث دیگری ست.

بعضی ها که دیگر خیلی الکی خوش هستند، از روی شکم سیری دماغی هم عمل می کنند. اما برخی دیگر، واقعا نیاز به این عمل دارند. خدا خیر بدهد به این دکترهای زیبایی که با کشیدن دستی به سر و صورت بعضی ها، باعث زیباتر شدن چهره شهر می شوند.

بعد از این که عمل جراحی بینی انجام دادید باید حتما از چسب های مخصوص برای بعد از عمل استفاده کنید. این کار برای سرعت بخشیدن به تورم و زخم های بعد از عمل ضروری است.

چسب زدن بینی بعد از عمل

بعد از این که بینی خود را عمل کردید و یا هر جراحی زیبایی دیگر روی صورت تان انجام دادید، دقت کنید که توصیه های پزشک خود را مو به مو کار بگیرید.

عدم دقت در مراقبت های بعد از عمل می تواند برای شما زیان های جبران ناپذیری به بار آورد. البته باید دقت کنید چسب زدن بعد از عمل فقط در همان مدت زمانی که دکتر سفارش می کند انجام شود و از استفاده بیش از حد آن خودداری کنید.

بعضی ها فکر می کنند اگر چسب های بعد از عمل را مدت بیشتری روی صورت خود بگذارند و یا سفت تر بچسبانند، از افتادگی بینی جلوگیری می کند و می توانند نتیجه بهتری بگیرند.

باید خدمت این دسته از عزیزانِ زیبا پسند عرض کنیم که این تفکر کاملا اشتباه است. مدت زمان چسب و محکم تر چسباندن آن هیچ تغییری در فرم و زیبایی بینی شما ندارد، پس بهتر این است که به توصیه پزشک برای مراقبت های بعدی توجه کنید.

فواید چسب زدن بینی بعد از عمل

  • چسب زدن بینی بعد از عمل، به شما کمک می کند تا تورم بینی شما از بین برود.
  • همچنین باعث سرعت بخشیدن به روند درمان شما و بهبودی تان می شود.
  • کار دیگری که چسب بعد از عمل انجام می دهد این است که کمک می کند بینی شما فرم و شکل بهتری به خود بگیرد.

بعد از جراحی، از روش های اصولی برای چسب زدن استفاده کنید تا چسب ها فشار متعادلی روی بینی شما وارد کند و همه قسمت های بینی به طور یکسان از شر ورم های ناشی از عمل خلاص شوند.

انواع چسب زدن بینی بعد از عمل

بعد از اینکه عمل جراحی روی بینی انجام شد، باید طی دو مرحله بینی شما چسب داشته باشد:

  • چسب زدن در سه هفته اول بعد از عمل
  • چسب زدن بعد از گذشت سه هفته

بعد از عمل به مدت سه هفته باید چسب روی بینی بیمار بماند تا کمک کند بخیه های داخلی محکم تر شوند و فرم بینی حالت بهتری به خود بگیرد.

توجه کنید که این چسب در سه هفته اول به هیچ عنوان بیشتر از حد تعیین شده محکم زده نشود زیرا باعث التهاب و تورم روی بینی می شود. علاوه بر این، چسب زدنِ محکم باعث می شود روی بینی شما جای چسب و خط آن باقی بماند و روی آن، ایجاد زخم کند.

بعد از سه هفته، شما دیگر به چسب آن طوری که قبلا نیاز داشتید، نیازمند نیستید. چسبی که بعد از سه هفته روی بینی شما قرار می گیرد، فقط برای این است که شما و اطرافیان تان متوجه باشید تا ضربه ای به بینی وارد نشود.

مدت ماندگاری چسب بعد از عمل

نظر اکثر پزشکان زیبایی بر این است که چسب روی بینی بعد از عمل برای مدت دو ماه کفایت می کند و بیشتر از این نیازی نیست این چسب را روی صورت تان تحمل کنید.

در طول این دو ماه، بینی شما توان پذیرش برخی ضربه ها را پیدا می کند. بعد از گذشت دو ماه، چسب شما عملا هیچ تاثیری ندارد. نه می تواند فرم بینی شما را تغییر دهد و نه در بهبود تورم آن نقشی دارد.

پس سعی کنید به توصیه پزشک تان مبنی بر مراقبت های بعد از عمل توجه کنید و توصیه های او را کاملا جدی بگیرد.

مراحل چسب زدن بینی بعد از عمل

دقت کنید آن چسبی که پزشک معالج تان توصیه می کند را انتخاب کنید. برای چسباندن چسب به بینی باید مواردی را مد نظر داشته باشید.

اول این که، پوست صورت خود را و مخصوصا محلی که می خواهید چسب بزنید، با آب و صابون بشویید و به خوبی تمیز کنید. با یک پنبه الکلی روی بینی و گونه های خود را با دقت زیادی تمیز کنید.

اجازه بدهید صورت تان خشک شود، بعد از ده دقیقه پوست شما کاملا خشک و آماده چسب زدن می باشد.

سعی کنید چسبی که برای بینی تان برش می دهید متناسب با اندازه و فرم بینی شما باشد. چسب را به قطعاتی که مناسب بینی شما است برش بدهید. این برش های چسبی می تواند ۶ تا ۸ قطعه کوچکتر و دو قطعه بزرگتر باشد. این قطعات با توجه به اندازه بینی و فرم آن برش می خورند.

در مرحله آخر مقابل آیینه بایستید و شروع کنید از بالا به پایین چسب ها را روی بینی تان بچسبانید. آنها را به گونه ای بچسبانید که هر کدام از چسب ها در زیر چسب بالایی قرار گیرد.

آنهایی را که در تکه های بزرگتر برش زدید به صورت طولی و شبیه به U روی بینی تان بچسبانید. چسب ها را فشار دهید تا به خوبی بچسبند و تا موعد مقرر شما را همراهی کند.