چرا گلس گوشی تان زود می شکند؟!

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 104645

این روزها حفظ و مراقبت از گوشی های هوشمند گران قیمت به یک دغدغه برای مردم تبدیل شده است.

فقط کافی ست گوشی چند میلیونی شما از دستتان روی زمین بیفتد تا برای یک لحظه هم که شده نفستان بند بیاید.

گلس گوشی
گلس گوشی

در کنار افتادن گوشی های گران بها روی زمین، گذاشتن گوشی ها در کنار وسایلی چون دسته کلید و سوئیچ و دیگر وسایلی از این دست سبب خش افتادن روی صفحه گوشی شده زیبایی آن را از بین می برد.

برای در امان ماندن از این نگرانی ها و حفظ زیبایی و سلامت گوشی های تان سراغ محافظ صفحه نمایش گوشی یا همان گلس می روید.

برای آشنایی کامل با انواع  گلس با ما در خواندن این مطلب همراه شوید:

انواع گلس

محافظ صفحه نمایش گوشی ها یا همان گلس در یک نگاه کلی به دو دسته «مات و براق» تبدیل می شود.

انتخاب هر یک از اینها به سلیقه شما بستگی دارد. استفاده از گلس مات اگرچه باعث کاهش جذب اثر انگشت می شود اما نور صفحه را کم می کند و کیفیت صفحه و زاویه دید را کاهش می دهد.

گلس های «تی پی یو» در عوض افت کیفیت پنل گوشی یا تبلیت شما را به کمترین میزان ممکن می رساند اما در مقایسه با شیشه های حرارت داده شده مقاومت کمتری دارد.

این گلس ها چون انعطاف پذیری بیشتری دارد به راحتی روی لبه های گرد گوشی و بخش های منحنی می نشیند و مزاحمتی برای گارد و قاب گوشی ایجاد نمی کند.

گذشته از این با استفاده از گلس Privaci  می توانید برای گوشی خود یک حریم خصوصی ایجاد کنید تا افرادی که در کنار شما نشسته اند نتوانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.

استفاده از این گلس ها باعث می شود صفحه نمایش گوشی شما برای کسانیکه از اطراف به آن نگاه می کنند تنها به صورت یک صفحه سیاه نشان داده شود.

گلس گوشی
گلس گوشی

شفافیت بالای گلس «یو وی»

گلس های UV که بر گوشی های Edge نصب می شوند در مقایسه با گلس های قبل از خود خاصیت ترک خوردگی و خورد شدن کمتری دارند.

این گلس ها شفافیت بسیار بالایی دارند. در مورد انتخاب یک گلس خوب کافی ست به این نکته توجه داشته باشیم که هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی های هوشمند امروزی تقریبا نصف قیمت اصلی گوشی ست و این زنگ خطری ست برای تمام مشتریان که یک گلس خوب و با کیفیت برای گوشی خود بخرند.

اگرچه برخی از شرکت های برند تولید گوشی در محصولات خود از فناوری هایی جهت مقاوم ساختن صفحه نمایش گوشی های خود استفاده می کنند اما نباید گول این تبلیغات را بخورید چون این تکنولوژی ها به طور کامل نمی توانند گوشی ها را مقاوم سازند.

گلس PET

این گلس از نوعی پلاستیک ساخته شده که بسته به کاربردشان در انواع مختلف یافت می شود.

یک طرف این گلس از ماده پلی استر به همراه لایه ای پوششی مات که ضد خش می باشد ساخته شده است در حالیکه طرف دیگر آن را سیلکون چسپنده تشکیل می دهد.

گلس های با کیفیت این گروه علاوه بر شفافیت بالای صفحه نمایش یک لایه ضد خش نیز به صفحه نمایش اضافه می کنند.

اما نباید فراموش کنید که این گلس ها مانند گلس های شیشه ای «گوریلا» نمی توانند از گوشی شما در مقابل ضربه و خش محافظت کنند.

گلس «پی ای تی» تنها مانع به جا ماندن اثر انگشت روی گوشی شما می شود. همین طور جنس پلاستیک این گلس ها طوری ست که به مرور زمان و با تایش نور خورشید رنگ خود را از دست می دهند.

این گلس برای کسانی خوب است که گوشی ها ارزان قیمت دارند و نمی خواهند پول زیادی روی گلس هزینه کنند.

گلس گوشی

گلس TPU

استفاده از گلس «تی پی یو» روز به روز بیشترمی شود. این گلس از نوعی پلاستیک ساخته شده که در برابر خش و چربی خاصیت ارتجاعی و سختی بیشتری دارد.

در صورت وارد شدن خط و خش و ضربه غیر شدید این گلس ها ترکیب و سلامت خود را حفظ می کنند.

جنس این گلس ها از ماده پلی  اورتان است که سرشار از نوارهای محافظتی می باشد. این ماده در لبه های پیشرو هواپیما و آسیاب بادی نیز به کار رفته است.

این گلس برای کسانی ست که گوشی های گران بها دارند و دوست ندارند هنگام ورود ضربه صفحه نمایش گوشی خود را از دست بدهند.

گلس های حرارت دیده

گلس های حرارت دیده از بهترین نوع محافظ های صفحه گوشی به شمار می رود چون از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده است.

این گلس ها از چندین لایه ساخته شده است: یک لایه جذب کننده شوک سیلیکونی در انتهای لایه، یک لایه «پی ای تی فیلم» و یک لایه چسب شفاف برای چسپاندن این دو لایه، لایه شیشه حرات دیده و یک لایه پوشش اولفوبیک.

ورقه ای به ضخامت ۰٫۴ میلی متر این گلس های حرارت دیده شده را تشکیل می دهد که «ضد ضربه، ضد خش، ضد چربی و مقاوم» می باشد.

در مقایسه با گلس های پی ای تی و تی پی یو نصب این گلس ها به مراتب آسان تر است. گلس «نیلکین» یک نمونه از گلس های حرارت دیده شده می باشد.

گلس های حرارت دیده شده در مقایسه با دیگر گلس های رقیب به راحتی نور را از خود عبور می دهند و سبب شفافیت بیشتر صفحه می گردند.

این گلس ها ویژگی ضد انعکاس نور دارند و شدت نور تابشی را کاهش می دهند. پوشش اولفوبیکی به کار رفته در این گلس ها به جا ماندن اثر انگشت روی صفحه گوشی را به حداقل می رساند.

کسانی که مرتب به ساحل می روند می توانند از گلس های حرارت دیده شده استفاده کنند چون در مقابل اثر خاک مقاومت بیشتری دارند.

نرخ سختی گلس های حرارت دیده شده به اندازه ای ست که در برابر هر نوع خراشی مقاومت دارند. این گلس ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند گران قیمت می باشند.

دیگر انواع گلس ها

علاوه بر انواع گلس هایی که در بالا نام برده شده انواع دیگری از گلس ها برای گوشی ها نیز وجود دارد.

«گلس های سرامیکی، گلس نانو مایع» از انواع دیگر گلس ها می باشند. همین طور به یاد داشته باشید که اگر صفحه نمایش گوشی تان خمیده است باید از گلس های دو و نیم بعدی یا سه بعدی استفاده نمایید.

 به هر صورت با خواندن این مطلب به طور یقین به این نکته پی برده اید که در کنار خرید یک گوشی با کیفیت و زیبا باید در خرید گلس  مناسب نیز دقت کافی را به خرج دهید چون هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی به اندازه نصف بهای اصلی گوشی می باشد.