چرا گرت بیل باید از رئال‌ مادرید برود؟

  • انتشار: ۲ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 67174

«بهتر است همین امروز و فردا از رئال برود. این‌ طور برای همه بهتر است.» این بخشی از صحبت‌های زین‌الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال‌مادرید بعد از شکست تیمش در دیداری دوستانه برابر بایرن‌مونیخ است.

البته مشخصاً این حرف‌ها را خطاب به گرت بیل، هافبک گران‌قیمت و ولزی تیمش به زبان آورده که همه می‌دانند جایی در برنامه‌های این مربی ندارد.

گرت بیل و مدیر برنامه‌هایش، اما می‌گویند این‌طور صحبت کردن درباره بازیکنی که برای رئال‌مادرید زحمت زیادی کشیده بی‌انصافی است.

آن‌ها می‌گویند گرت هنوز تصمیم به جدایی از رئال‌مادرید نگرفته است و هر وقت خودش بخواهد، نه اینکه زیدان بگوید، رئال را ترک می‌کند.

البته شرایط برای بیل در مادرید چندان بد هم نیست؛ درست که او چندان در ترکیب اصلی به بازی گرفته نمی‌شود ولی سال ۲۰۱۳ با رقم قابل توجه ۸۶ میلیون پوند راهی رئال شد تا ریکارد کریس رونالدو را بشکند و حالا هم که قراردادش تا سه سال دیگر هنوز اعتبار دارد.

یکی از دلایلی که بیل ترجیح می‌دهد به جای ترک رئال، روی چوکی ذخیره بنشیند ولی هنوز باشد شاید دستمزد بالایش باشد، چون او هفته‌ای ۶۵۰ هزار پوند دستمزد می‌گیرد که برای خودش رقم بسیار بالایی است.

حالا، اما زیدان پایش را در یک کفش کرده که باید او برود و مسئولان رئال‌مادرید هم در پی راضی کردن این بازیکن به جدایی هستند.

در زیر، اما روزنامه سان ۵ دلیل را عنوان کرده است که به خاطر این دلایل، رئال دیگر علاقه‌ای به حفظ بیل در مجموعه اش ندارد.

گلف‌باز
تیبو کورتوآ دروازه‌بان جدید رئال‌مادرید می‌گوید بازیکنان این تیم اسم گرت بیل را گذاشته‌اند «گلف‌باز». دلیلش این است که او بلافاصله بعد از تمرینات فوتبال، وسایلش را جمع می‌کند و راهی زمین‌های گلف می‌شود تا به دیگر ورزش مورد علاقه اش برسد.

پیش‌تر همین گلف یک بار او را به دردسر انداخت ؛ زمانی که رئال‌مادرید در رقابت‌های لیگ با لوانته بازی داشت و گرت روی چوکی ذخیره نشسته بود از طریق موبایل همراهش یکی از رقابت‌های گلف را دنبال می‌کرد

از این مورد گذشته عنوان شده او هر زمان که وقت آزادی به دست می‌آورد به جای ماندن در اسپانیا ترجیح می‌دهد به هوتلش در ولز برگردد و زمان آزادش را آنجا سپری کند.

در خانه اش هم زمین کوچک سه حفره‌ای گلف ساخته تا به محض اینکه به منزل رسید از ورزش مورد علاقه اش فاصله نگیرد.

کورتوا همچنین می‌گوید بیل غالباً از غذا خوردن با دیگر اعضای تیم به بهانه اینکه باید به خانه برود و زود بخوابد طفره می‌رود.

مارسلو، یکی دیگر از بازیکنان رئال‌مادرید هم از بی‌انگیزگی این بازیکن برای وفق پیدا کردن با شرایط رئال‌مادرید حرف زده و می‌گوید اصلاً تلاشی برای یادگیری زبان اسپانیایی نکرده است.

او می‌گوید: «بیل اسپانیایی حرف نمی‌زند. او فقط انگلیسی صحبت می‌کند و بقیه با زیان اشاره با او صحبت می‌کنیم.»

همیشه مصدوم
زمان‌هایی که گرت بیل در اسپانیا حاضر است غالباً مصدوم است و نمی‌تواند بازی یا به درستی تمرین کند.

طبق گزارشی که ترانسفرمارکت نوشته او در ۶ فصل حضورش در رئال ۲۰ بار مصدوم شده و در مجموع هم ۷۲ مسابقه را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

این تعداد یعنی اینکه او تقریباً بیش از تعداد بازی‌های انجام شده در یک فصل، خارج از میدان بوده است.

بیشتر مصدومیت‌هایی که گرت با آن دست و پنجه نرم کرده مربوط به کشیدگی عضلانی، تاندون مچ پا و البته کشیدگی کشاله ران است.

او برای اینکه وضعیت کشیدگی عضلانی اش بدتر نشود از راندن موتر گران‌قیمتش منع هم شده است.

در سال ۲۰۱۵ او تصمیم گرفت رانندگی با لامبورگینی و فراری را کنار بگذارد، چون بیش از اندازه به کشاله‌های پایش فشار وارد می‌آورد. به همین دلیل مشابه قراردادش با ویوندی هم را فسخ کرد، چون همیشه مصدوم بود!

دوستت ندارم
بازگشت زیدان به رئال‌مادرید تقریباً دوسیه حضور گرت بیل در این باشگاه را برای همیشه می‌بندد. زیدان در اولین حضورش در مادرید به عنوان سرمربی به این نتیجه رسیده بود که گرت بیل بیش از اندازه تکروی می‌کند و علاقه‌ای به دستورات تاکتیکی که از سوی سرمربی صادر می‌شود ندارد. ماه می ۲۰۱۸ او به فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال گفت دلش می‌خواهد گرت بیل را بفروشند و به جایش ادن آزار را از چلسی بخرند. همه چیز طبق خواسته زیدان پیش می‌رفت تا اینکه گل فوق العاده گرت بیل در فاینل لیگ قهرمانان اروپا با آن ضربه قیچی برگردان حاصل شد و نظر پرس کاملاً درباره فروش این بازیکن تغییر کرد. چند روز بعد، زیدان از اینکه حرف‌هایش برای رئیس باشگاه اهمیتی نداشته از باشگاه استعفا کرد و رفت. بازگشت زیدان به رئال‌مادرید، اما بدترین خبر برای گرت بیل بود؛ موضوعی که جاناتان بارنت، مدیر برنامه‌های این بازیکن ولزی هم به آن اشاره کرده است. او در ماه مارچ گفته بود این دو نفر با هم اختلاف نظر دارند. «گرت می‌خواست به شیوه‌ای دیگر بازی کند ولی زیدان می‌خواست او طبق خواسته‌هایش به زمین برود. این موضوع دلیل اصلی این اختلاف است و شرایط با گذر زمان بدتر هم شد.»

توهین شدن
همان‌طور که سرمربی رئال‌مادرید دیگر علاقه‌ای به بیل ندارد هواداران این باشگاه هم دیگر دل خوشی از این بازیکن گران‌قیمتشان ندارند. آن‌ها همین چند وقت پیش در کانادا و زمانی که قرار بود گرت بیل سوار موتر تیم شود او را توهین کردند تا نشان دهند اصلاً در حد و اندازه‌های انتظاری که از او می‌رفته ظاهر نشده است. بیل دو هفته پیش که خودش را به تمرینات رئال‌مادرید معرفی کرده بود هم از سوی هواداران «بی‌خاصیت» توصیف شده بود. البته در ماه اپریل و سه دقیقه بعد از اینکه رئال برابر ایبار دو بر یک برنده شد هم هواداران رئال دوباره گرت بیل را توهین کردند. داستان توهین شدن‌ها آنقدر جدی شد که مدیر برنامه بیل مجبور شد نسبت به آن واکنش نشان دهد. «واقعاً هواداران رئال‌مادرید باید از این کارشان خجالت بکشند. آن‌ها باید پای گرت بیل را ببوسند». البته ماجرای توهین شدن بیل در مادرید قدمتی دیرینه دارد؛ اولین باری که او توسط رئالی‌ها توهین شد مربوط به زمانی بود که تازه ۵ ماه می‌شد به این باشگاه آمده بود. البته آن روز‌ها شرایط برایش اصلاً به بدی حالا نبود؛ آن زمان گرت توانسته بود ۸ گل بزند و ۷ پاس گل هم بدهد ولی پاس اشتباه و بدی که در تقابل با گرانادا داد، عده‌ای از هواداران رئال‌مادرید را عصبانی کرد و باعث شد بازیکن جدیدشان را توهین کنند. بعد از آن، توهین کردن گرت بیل تبدیل به امری عادی شد. اوج این اتفاقات را هم می‌توان در ماه مارچ ۲۰۱۹ مشاهده کرد جایی که رئال‌مادرید در برنابئو با یک گل بازی را به بارسلونا باخت. او در بازی کاملاً گم بود و زمانی که با مارکو آسنسیو تبدیل شد مورد تمسخر تماشاگران واقع شد.

جوان‌ها می‌آیند
زیدان بالاخره به چیزی که می‌خواست رسید؛ رئالی‌ها برای او ادن آزار را با پرداخت ۱۵۰ میلیون پوند از چلسی خریدند.

این ستاره بلجیمی حالا درست در جایی بازی می‌کند که مدت‌هاست برای گرت بیل در نظر گرفته شده است. البته حضور آزار فقط مورد خوشحالی زیدان نشده است، چون استقبال ۵۰ هزار نفری از او در زمان معارفه اش نشان می‌دهد تماشاگران رئال‌مادرید هم ترجیح می‌دهند به جای گرت بیل، آزار در ترکیب اصلی به میدان برود.

با مرور اتفاقات ۶ سال پیش مشخص می‌شود که زمان حضور بیل در رئال‌مادرید فقط ۲۵ هزار نفر برای استقبال از او به ورزشگاه رفتند؛ یعنی دقیقاً نصف افرادی که برای دیدن آزار خودشان را به برنابئو رساندند.

البته آزار دو سالی هم از گرت بیل جوان‌تر است و می‌تواند در کهکشانی‌های جدید نقش مهمتری ایفا کند.

به نوشته خبر ورزشی، درست زمانی که زیدان داشت با ادن آزار می‌بست مشخص بود که امضای رفتن بیل هم پای قراردادش خورده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟