چرا سرک های جاپان اسم ندارند؟

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 56537

سرکهای جاپان نام ندارند، زیرا سیستم آدرس در جاپان با آنچه در سایر کشورهای جهان وجود دارد، متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری اطلس چاپانی ها بجای نام گذاری سرکها، روی بلاک‌ها و بر روی مربع مسکونی نمره گذاری می‌کنند و به همین خاطر سرکها بدون نام می‌مانند.

مربع مسکونی ساحه ای است که با سرکها احاطه شده است.

مزایای این سیستم به این نحو است که شهرها به مربع‌هایی تقسیم و سپس هر مربع و هر ساختمان نمره گذاری‌ می شود.

اگر شما در چاپان بخواهید به سراغ آدرسی بروید باید ابتدا بجای اینکه نمره سرک را پرسان کنید باید به دنبال نمره مربع‌های مسکونی بگردید.

رسیدن به مربع مورد نظر کار آسانی نیست، شما یا باید ساحه را خوب بشناسید، یا حداقل یک نقشه و یا جی پی اس بهمراه خود داشته باشید.

خوشبختانه در ولایات جاپان نقشه‌هایی در ساحه های اصلی مثل ایستگاه‌های قطار و َبس وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن، مکان مربع مقصد و مبدأ را مشخص کنید.

به همین دلیل در آدرس‌های پست بکس جاپان نام سرکها وجود ندارد، بلکه نام ولایت، نمره منطقه، بلاک و ساختمان به چشم می‌خورد.

منجمله موضوعات مورد توجه، کیفیت مشخص کردن مکان داخل مربع است، برای مثال برای هر ساختمان یا خانه‌ی در مربع‌های مسکونی، نمره مشخصی قرار می‌دهند، اما در هنگام نگاه کردن کاملاً واضح و معین نیست، مثلاً ممکن است خانه نمبر (۱) در کنار خانه نمبر (۱۱) قرار داشته باشد، چراکه ساختمان‌های داخل مربع را، طبق تاریخ ساخت آن،نمره گذاری می‌کنند.

برای مثال 3 خانه‌ای که هم زمان تیار شده باشند نمبر ۱، ۲، ۳ می‌گیرند. با این حال برای افرادغریبه این سستم بسیار سرگردان کننده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟