چرا بغداد در تحریم ایران با آمریکا همکاری نمیکند؟

  • انتشار: ۱۰ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 55550
تحریم

محمد الحلبوسی پس از ديدار با مقامات آمريکايي گفت کشورش باید به مدت حدود سه سال برای تامین برق خود روی ایران حساب کند.­

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق با بیان اینکه کشورش باید به مدت حدود سه سال برای تامین برق خود روی ایران حساب کند، ابراز امیدواری کرد آمریکا همچنان بغداد را از اعمال تحریم ها (عليه ایران) معاف کند.

رئیس پارلمان عراق که در واشنگتن به سر می برد پس از دیدار با مقامات آمریکایی از جمله مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در موسسه صلح آمریکا گفت: امیدوارم این درخواست تا زمانی که عراق بتواند به لحاظ اقتصادی روی پای خود بایستد، شنیده شود.

حلبوسی خاطرنشان کرد: گرچه عراق از ذخایر نفتی غنی است اما 30 درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند و برای توسعه ظرفیت هایش به حدود سه سال زمان نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از سه سال, شاید ما شاهد عراقی باشیم که به لحاظ اقتصادی مستقل باشد و دیگر به واردات برق از کشور دیگری نیاز نداشته باشد. شاید بتوانیم در عرض سه سال این مشکل را حل کنیم.

به نقل از خبرگزاری صداوسیمای ایران، رئیس پارلمان عراق در حضور اصحاب رسانه گفت: آمریکا باید تاثیر سیاست هایش را ارزیابی کند. هرگونه گام شتاب زده و حساب نشده برای تصویب سیاست ها و اقدامات علیه کشورها در این منطقه بر کل منطقه تاثیر منفی خواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟