چرا این همه هیجان!

  • انتشار: ۵ میزان ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2دیدگاهگوناگون
  • شناسه مطلب: 95142

طبعا یک نفر باید رتبه اول کنکور امسال افغانستان می‌شد، مثل هر سال. ولی چرا اول شدن شمسیه تا این اندازه باعث سرور و غرور شده است؟ می‌دانیم دلایل بسیار است، از نجات یافتن او بعد از حمله داعش به مرکز آموزشی موعود گرفته، تا طبقه اجتماعی خانواده شمسیه که از جماعت فرهنگ‌دوست و دانش‌دوست کشورند، با بهره‌مندی مالی اندک. ولی از نظر من یک نکته دیگر هم برجسته است:

در میانه این همه زد و بند، که عمدتا ناشایسته‌ترین افراد را در بالاترین رده‌ها قرار داده، یک دختر دانش‌آموز با شایستگی، برتری قاطع خود را به دیگران ثابت می کند! ‌او نه بهره‌ای از دالرهای بادآورده و آلوده به فساد تکنوکراتها برده، نه زورمندی قومی با قدرت اسلحه از او پشتیبانی کرده و نه مقامی دولتی یا حکومتی به او چندان مددی رسانده. او در زمانه واسطه بازیها و حق خوریها و در شهر زورگویی‌ها و بی‌قانونیها از موج خون و انفجار گذشته و چراغ دانش را در دل خود روشن نگه داشته است.

علم قدرت است و شمسیه با قدرت این شمشیر، نه تنها وحشت آفرینی داعش و طالب را به هیچ گرفته، که فساد، واسطه گری و نالایق‌سالاری را هم دریده است. این سرور و غرور و هیجان به حق است و بیش باد!

سید جمال الدین موسوی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟