چرا اشرف غنی نشست قلب آسیا را زودتر از موعد مقرر ترک کرد؟

  • انتشار: ۱۱ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: بازار شایعاتسیاست
  • شناسه مطلب: 33909

گزارش هایی در دست است که نشان می دهد اشرف غنی رئیس جمهور که به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرده بود، بعد از اشتراک در نشست قلب آسیا، این نشست را زودتر از موعد مقرر رها کرده و به افغانستان بازگشته است.

منابعی می گویند که اشرف‌غنی بخاطر نگرانی از وضعیت داخلی حکومت، نشست قلب آسیا در باکو را پنج ساعت زودتر از ختم شدن آن ترک کرده و راهی کابل شده است.

گفته می شود قرار بوده است آقای غنی در مهمانی الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان و نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اشتراک کند اما به دلایلی در آن اشتراک نکرده و راهی کابل شده است.

این در حالی است که قرار بود روز گذشته (جمعه) نشستی با حضور چهره های مطرح سیاسی در قندهار برگزار شود، اما به دلیل جلوگیری از پرواز هواپیمای حامل عطا محمد نور و باتور دوستم فرزند جنرال دوستم، این نشست به تعویق افتاده است.

گفته می شود یکی از دلایل بازگشت زودهنگام آقای غنی، برگزاری این نشست بوده است. نشستی که مخالفان سیاسی حکومت از وضعیت فعلی به شدت ناراضی هستند و به دنبال راه حلی برای عبور از این بحران می گردند.

اشرف غنی در طول سه سال حکومت وحدت ملی تمایل شدیدی در قبضه کردن قدرت داشته است و مسیری را که وی در آن گام نهاده است مبتنی بر کنترل حداکثری کانون‌های قدرت و به عبارتی تضعیف این کانون‌ها جهت بسترسازی شکل‌گیری دولتی قوی در کشور بوده است. همین امر باعث نارضایتی شدید از وی شده است.

عبدالله عبدالله، احمد ضیاء مسعود، جنرال دوستم، عطا محمد نور و محمد محقق مهمترین چهره هایی هستند که از پشتوانه قدرتمند اجتماعی برخوردار بوده اند و در سه سال اخیر در تضعیفِ هدفمند موقعیت اجتماعی شان هم داستان هستند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟