چراغ سبز طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان

  • انتشار: ۱۶ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 68092

گزارشات حاکی از آن است که طالبان در ادامه مذاکرات قطر و نزدیک شدن به توافق نهایی با امریکا، از موقف قبلی خود عقب نشینی کرده و برای آغاز مذاکره با دولت کابل آمادگی نشان داده‌اند.

منابع می‌گویند که در دور هشتم مذاکرات امریکا و طالبان در قطر، تمامی موانع بزرگ برطرف شده و هم اکنون دو طرف روی مسایل تخنیکی و میکانیزم برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکرات رسمی بین الافغانی چانه‌زنی می‌کنند.

طالبان نیز تایید کرده‌اند که در دور هشتم مذاکرات قطر روی پایان جنگ و رسیدن به یک صلح دایمی با طرف امریکایی به توافق نزدیک و موانع بزرگ از سر راه برداشته شده است.

گفته می‌شود که دو طرف روی این مسایل که چگونه توافقات صلح با امریکا مرحله به مرحله عملی شود، کار می‌کنند و احتمالاً بزودی توافقنامه نهایی میان امریکا و طالبان امضا خواهد شد.

برخی منابع شامل در مذاکرات قطر بدون ذکر نام خود به بی بی سی گفته‌اند که طالبان از موقف قبلی خود عقب نشینی کرده و برای آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان آمادگی نشان داده‌اند.

این منابع تاکید کرده اند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه در مذاکرات امریکا و طالبان به دست آمده و موانع بزرگ قبلی برداشته شده است.

نمایندگان طالبان در مذاکرات قطر نیز ابراز امیدواری کرده‌اند که توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، بزودی امضا شود.

این در حالی است که پیش از این، طالبان از برقراری آتش‌بس و آغاز مذاکره با دولت افغانستان امتناع کرده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟