چاک هیگل: بیش از 10 هزار سرباز آمریکا در افغانستان می مانند

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 1640

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا شامگاه شنبه 06 دسامبر 2014 درکابل گفت، آمریکا به تعهداتش درقبال افغانستان وفادار است و به همکاری های خود با افغانستان ادامه میدهد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از العربیه، چاک هیگل، امروز شنبه در یک سفر غیر مترقبه و از قبل اعلام نشده وارد کابل شد و شامگاه شنبه با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در یک نشست مشترک خبری ظاهر شدند.

هیگل در این نشست خبری گفت، یک هزار سرباز دیگر به سربازان آمریکایی که در افغانستان باقی می مانند اضافه شده است.

هیگل افزود، بعد ازسال 2014 میلادی 10800 سرباز آمریکایی در افغانستان باقی می مانند و فعالیت های آنها دربخش های آموزش و مشاوره دهی به ارتش افغان ادامه میدهند.

ازسوی دیگر، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان دراین نشست خبری گفت، کشورهای متعهد به همکاری با افغانستان در نشست های بروکسل و لندن تعهد مجدد کردند که افغانستان را تنها نخواهند گذاشت.

غنی افزود، کشورهای کمک کننده به افغانستان دربخش های تجهیزات و تقویت ارتش افغان همکاری می کنند تا نیروهای امنیتی این کشور از همه لحاظ خودکفاء شوند.

قرار است، تا سه هفته دیگر، بیشتر سربازان خارجی افغانستان را ترک کنند و مسئولیت امنیتی سراسر این کشور به عهده ارتش افغان قرار گیرد.

باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی اعلام کرده بود، بعد ازسال 2014 میلادی فقط 9800 سرباز آمریکایی در افغانستان باقی می مانند و این سربازان تاختم سال 2016 میلادی بصورت تدریجی از این کشور خارج خواهند شد. اما وزیر دفاع آمریکا گفته است، یک هزار سرباز دیگر نیز به این تعداد اضافه شده است که مجموعاً 10800 سرباز آمریکایی در افغانستان می مانند.

آلمان: سالیانه 529 میلیون دلار به افغانستان کمک می کنیم

ازسوی دیگر، رهبران افغانستان بعد از ختم نشست یک روزه لندن که در 04 دسامبر برگزار شد وارد کشور آلمان شدند و با مقام های آلمانی دیدار کردند.

مقام های آلمان در دیدار با رهبران افغانستان تعهد کردند که برلین سالیانه 529 میلیون دلار به کابل کمک می کند.

کشورهای متعهد به همکاری با افغانستان نیز در نشست های بروکسل و لندن تاکید کردند که 16 میلیارد دلار برای چهار سال به افغانستان کمک می کنند و بعد ازسال 2014 میلادی 12 هزار سرباز ناتو برای آموزش ارتش افغان در افغانستان باقی می مانند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟