چاق کننده طبیعی و خانگی برای افزایش وزن سریع و بدون عوارض

  • انتشار: ۳۰ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 83604

این نوشته برای افرادی است که به دنبال یک چاق کننده طبیعی برای رفع لاغری خود هستند. بله، لاغری! یکی از دغدغه هایی که این روزها بسیاری از خانم ها و آقایان را به خود مشغول کرده است مسئلۀ چاقی و لاغری است که در برخی موارد حالت وسواس گونه یافته است.

البته کلمه وسواس برای افرادی که به چاقی و یا لاغری مفرط مبتلا هستند خیلی کاربرد ندارد ولی در کل با تبلیغاتی که در اکثر شبکه های اجتماعی شاهد آن هستیم کمتر کسی، مخصوصاً در میان خانم ها پیدا می شود که از فرم بدن و هیکل خود راضی باشد.

چاقی شاید برای خیلی از کسانی که بیش از اندازه لاغر هستند یک آرزوی دست نیافتنی باشد. ممکن است خیلی از افراد چاق بر این باور باشند که چاق شدن بسیار راحت تر از لاغر شدن است، اما کسانی که از لاغری رنج می برند می دانند که این طور نیست.

چاق شدن و یا لاغر شدن، هر کدام پروسه خاص خود را طی می کند و افراد برای رسیدن به وزن مطلوب شان ناچار به تحمل راه کارهایی نه چندان خوشایند هستند.

در این مطلب سعی شده است تا راه کارهایی سریع برای چاق شدن ارائه دهد و به معرفی چند چاق کننده طبیعی بپردازد.

چاق کننده طبیعی

انواع چاق کننده طبیعی

برای چاق شدن سعی کنید راه کارهایی را که در ادامه آمده است رعایت کنید:

پروتئین

اگر می خواهید وزن خود را بیشتر کنید، مهم ترین منبع مغذی برای این کار استفاده از انواع پروئین سالم است. جای دادن پروتئنین ها در برنامه غذایی تان، باعث ساختن عضله می شود.

اگر پروتئین را به عنوان یک چاق کننده طبیعی در سبد غذای خود قرار ندهید بیشتر کالری های اضافه غذاهای مصرفی شما به چربی تبدیل می شوند.

غذاهای حاوی مقادیر زیادی پروتئین باعث می شود اکثر کالری های مازاد تبدیل به عضله شوند. اگر هدف شما از مصرف پروتئین استفاده از یک چاق کننده طبیعی است، سعی کنید در ازای هر یک کیلو ۵/۱ تا ۲/۲ گرم پروتئین مصرف کنید.

غذاهایی که پروتئین بدن شما را تامین می کنند گوشت، ماهی، تخم مرغ، محصولات لبنی، حبوبات و… می باشند. لذا هر کدام از اینها می تواند برای چاق شدن شما به عنوان یک چاق کننده طبیعی عمل کند.

غذای سالم

اگر می خواهید چاقی شما همراه با عوارضی چون دیابت و مشکلات قلبی و عروقی نباشد، سعی کنید رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید.

رژیم غذایی ناسالم و نامناسب ممکن است باعث شود شما به هدف چاقی تان برسید اما در عین حال بدن تان را درگیر برخی مشکلات گوارشی و قلبی نمایید که گاها ممکن است لطمه های جبران ناپذیری به شما بزنند.

به عنوان مثال سعی کنید از خوردن نوشابه ها و دونات خودداری کنید، اینها ممکن است شما را چاق کنند اما سلامت تان را به خطر می اندازند.

چاق شدن به وسیله این قبیل خوراکی ها شما را از یک وزن و عضله متعادل بهره مند نمی کند بلکه باعث می شود در قسمت شکم تان شاهد به وجود آمدن چربی های سمج شوید.

میوه های خشک

مصرف میوه خشک دارای کالری و قند زیادی است. می توانید با مصرف روزانه یک چهارم فنجان از این خوراکی خوشمزه که البته آب کافی هم ندارد یک چاق کننده طبیعی را در رژیم غذایی تان جای دهید.

آب میوه

آب های میوه حاوی قند زیادی هستند. نوشیدن آنها می تواند میزان گلوکز بدن را بالا ببرد و به عنوان چربی در بدن ذخیره کند. که این باعث می شود وزن شما افزایش پیدا کند.

سیب زمینی

سیب زمینی از قدیم الایام به عنوان یک چاق کننده طبیعی شناخته شده است. هر نوع غذایی که با سیب زمینی درست شود افزایش وزن شما را به دنبال دارد.

سیب زمینی ها کبابی یا پخته که خیلی هم طرفدار دارند، هر کدام به یک اندازه به افزایش وزن شما کمک می کنند. اگر روزانه یک عدد سیب زمینی متوسط را به صورت پخته، کبابی و یا رنده شده استفاده کنید، قدم موثری در رسیدن به هدف تان برداشته اید.

سبزیجات حاوی نشاسته

این سبزیجات با وجود این که مقادیری زیادی فیبر و ویتامین دارند اما می تواند تناسب اندام شما را به هم بزند و اگر نیاز به چاقی نداشته باشید، وزن تان را ناخواسته بالا ببرد. سعی کنید برای نیاز بدن، مصرف متعادل نشاسته را در برنامه غذایی تان قرار دهید.

چاق کننده طبیعی صورت

گاهی اوقات صورت های لاغر و استخوانی، باعث شکسته و خسته نشان دادن شما می شوند. چاق شدن صورت و گونه ها یکی از راه هایی است که می تواند شما را جوان تر نشان دهد.

برای چاق کردن صورت تان، نیاز نیست وزن کل بدن را اضافه کنید بلکه صورت شما به صورت کاملا جدا و مستقل می تواند چاق و یا لاغر شود.

  • اگر می خواهید صورت پری داشته باشید توصیه می کنیم از نوشیدن آب به میزان زیاد، غافل نشوید. این روش یکی از
     ساده ترین راه ها برای چاقی صورت می باشد. میوه ها و سبزی های تازه هم به دلیل وجود مقادیر زیاد آب می تواند صورت شما را چاق کند.
  • نوشیدن شیر نیز برای چاق شدن سریع صورت تان می تواند موثر باشد. شیر به عنوان یک چاق کننده طبیعی صورت سرشار از پروتئین، کلسیم و ویتامین است که مصرف روزانه آن می تواند موجب آب رسانی به پوست شما و در نتیجه چاقی صورت تان شود.
  • می توانید علاوه بر موارد فوق، برای چاق شدن صورت تان از ماساژ شیر هم استفاده کنید. هر روز صورت خودتان را به مدت بیست دقیقه ماساژ دهید، بعد از آن بگذارید ۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید.
  • شما می توانید هر شب قبل از خواب صورت تان را با روغن زیتون، بادام و نارگیل به عنوان چاق کننده های طبیعی ماساژ دهید.
  • روغن جوانه گندم نیز می تواند مانند به عنوان چاق کننده طبیعی صورت تان عمل کند. ماساژ دادن روزانه صورت به وسیله این روغن می تواند منجر به چاقی صورت تان در عرض یک هفته شود.
  • ماسک گلاب و گلیسیرین نیز به عنوان آخرین چاق کننده طبیعی صورت در این نوشته معرفی می شود. ترکیب این دو ماده می تواند به صورت فوق العاده ای صورت شما را مرطوب نگاه داشته و پر کند.