پیش بینی محققان؛ بزودی در آینده نزدیک مغز انسان به انترنت متصل خواهد شد

  • انتشار: ۲۶ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 57728

گروهی از محققان بین المللی پیش بینی می کنند در سالهای آینده به طور نامحسوس مغز افراد را به ابر حسابرسی کمپیوتر ها متصل کنند تا اطلاعات را به طور واقعی از انترنت جمع آوری کند.

به نقل از دیلی میل، دانشمندان و محققان پیشرو معتقدند مسیر توسعه و پیشرفت در کمپیوترهای جامعه و فناوری زیستی به مغز انسان منتهی می‌شود.

در گزارشی که به تازگی در نشریه Frontiers in Neuroscience منتشر شده، گروهی از دانشمندان بین‌المللی پیش بینی می‌کنند طی هفته های آینده پیشرفت‌های بنیادی در بخش «اتصال مغز / ‏‬ابر حسابرسی» وجود دارد.

آنها معتقدند انسان‌ها با استفاده از ترکیب فناوری‌های نانو، هوش مصنوعی و علم کمپیوتر می‌توانند به طور نامحسوسی مغز افراد را به ابر حسابرسی کامپیوترها متصل کنند تا اطلاعات را به طور واقعی از انترنت جمع‌آوری کند.

به گفته «رابرت فریتاس جونیور» محقق ارشد این پژوهش ناوگانی از نانوبات ها در مغز انسان قرار می‌گیرد و به عنوان ابر کمپیوتر عمل کنند. این نانوبات ها می‌توانند اطلاعات را به شکل ماتریکسی در مغز دانلود کنند.

فریتاس می‌گوید: این دستگاه‌ها می‌توانند عروق انسان را مسیریابی کنند، از موانع خونی-مغزی رد شوند و به طور دقیق در سلول‌های مغزی قرار گیرند.

آنها می‌توانند به طور بی سیم اطلاعات کد گذاری شده را از یک شبکه ابر کمپیوتر ها مبتنی بر فضای ابری برای نظارت و استخراج اطلاعات به طور واقعی به مغز منتقل کنند.

به نوشته خبرگزاری مهر،این اتصالات فقط مربوط به اتصال انسان‌ها و کمپیوترها نیست.

شبکه‌ای از مغزها می‌تواند به ایجاد یک اَبر مغز جهانی منجر شود که افکار انسان‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

اما برای دسترسی به چنین سطحی از کمپیوتر ابری و مغز باید پیشرفت‌های مهمی در فناوری و علم پزشکی به وجود آید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟