پیشنهاد یک راه حل به استاد دانش معاون رییس جمهور!

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 88766
سرور دانش

رهبران سنتی و جهادی در افغانستان بارها وبارها موج ایجاد نمودند، سپس سوار برموج احساسات مردم ، شهرک، بلند منزل و قصرهای مجلل ساختند. استاد دانش هنوز نامی قانون مدار، معتدل، و حامی قانون است.
پروژه بزرک خاتم الانبیاء می تواند نقطه قوت و اتحاد مردم بویژه در غرب کابل باشد، این نقطه قوت وقدرت را به محل نزاع واختلاف تبدیل نکنید.

جناب استاد دانش!
انتظار مردم از شما و سایر رهبران یکسان نیست، ما شمارا نماد قانون گرایی، بردباری، همگرایی میدانیم، افتتاح سومین باره ی پروژه بزرگ خاتم الانبیاء توسط شما پیش از حل مشکل شرعی، قانونی و هویتی ان دور از انتظار است.

یکم؛ مشکل شرعی
این پروژه توسط مرحوم ایت الله فاضل و شهید وحدت ملی برای اهداف دینی مانند، مدرسه دینی، مصلی، و چند پروژه عام المنفعه در سال ۷۲ افتتاح شده بود.
از انجا که در راس این پروژه مرحوم ایت الله فاضل حضور داشت بعنوان مجتهد این زمین را تصرف نمود و برای ان پس از حیات خویش متولی در نظر گرفت.
براساس فقه شیعی تصرف این زمین با اهداف سیاسی بی تردید مشکل شرعی دارد و جایز نیست. اگر مستندی در فقه وجود دارد که پروژه های دینی مانند حوزات علمیه و پروژه های عام المنفعه را می توان برای حزب سیاسی استفاده نمود ارائه نمایید.
تصرف شما و استاد محقق را تحت چه عنوان باید توجیه شرعی کنیم؟

دوم؛ مشکل حقوقی
سند این زمین بنام شخص مرحوم ایت الله فاضل است، اگر این زمین مربوط به حزب می شد قطعا دبیر کل وقت حزب ونیز سایر اعضا نمی پذیرفتند که سند بنام شخص باشد.
امروز شما معاون رییس جمهور هستید ممکن است بتوانید با استفاده از قدرت حکومتی مشکل حقوقی را نادیده بگیرید اما این مشکل حل نمی شود بلکه مشکل حقوقی هم در کنار ساخت مصلی بزرگتر می شود.

سوم؛ مشکل هویتی
این پروژه با هویت دینی افتتاح شده بود، تغییر وتبدیل هویت ان به هویت سیاسی خلاف منویات موسسان این پروژه بزرگ دینی است.
تغییر نام مصلی از ( مصلی خاتم الانبیاء) به ( مصلی شهید مزاری) نشان روشن از تغییر هویت وکاربرد این پروژه دینی دارد.
شهید مزاری شخصیت بزرگی است، اما تغییر نام از پیامبر به شهید مزاری نه بامنویات خود شهید مزاری سازکار است نه با فرهنگ عمومی مسلمانان.
لذا پیشنهاد می کنم این مشکلات را شما با همان روش ومنش معتدل ومتعادل حل کنید.

پیشنهاد راه حل
۱. پروژه را زیر نظر متولی اصلی و هیئتی از علمای جید کشور، با همان نام و کاربرد قبلی بسازید.
۲. پروژه صرفا رنگ وبوی دولتی نداشته باشد هیتت مدیره پروژه زیر نظر متولی، کمک های مردمی را نیز جمع اوری و مصرف نمایند.
۳. در اینصورت این پروژه دینی مرکز وحدت، قدرت، و ادرس بزرگ دینی مردم ما می گردد.
با احترام
محمد حسین هاشمی اخلاقی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟