پیشنهاد طالبان: صلح در افغانستان در برابر خروج نیروهای آمریکایی

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24832

گروه تروریستی طالبان ضمن هشدار دربارۀ اعزام بیشتر نیروهای غربی به افغانستان، تأکید کرد در سایۀ شریعت اسلامی استقلال افغانستان را محقق خواهد کرد.

ملا هیبت الله آخندزاده در بیانیه ای به مناسبت عید فطر درباره درخواست از آمریکا برای  خروج ازافغانستان و پیام هایی مبنی بر تمایل به برقراری صلح سخن گفت.

وی افزود: «اشغالگری تنها مانع  برقراری صلح است». در واقع این اظهارات به پیام های سابقی که پیش از این ارسال شده بود بی شباهت نبود.

وی دراین بیانیه ، نگرانی هایی مبنی بر تبدیل مجدد افغانستان به پناهگاه افراطی های خارجی برای حمله به امریکا و هم پیمانان آنان را تکذیب کرد. همچنان که اخبار منتشر شده مبنی بر پناه دادن افراد تندروی بیگانه را تکذیب کرد. این ادعا در حالی مطرح می شود که  القاعده – که پایگاهش افغانستان بود – سال ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی نیویورک حمله کرده بود.

وی همچنین خواهان استقلال کامل کشور و برقراری دولت اسلامی شد و نسبت به افزایش شمار نیروهای امریکایی در افغانستان که حدود ۳ تا۵ هزار سرباز در نوسان است، هشدار داد.

رهبر طالبان افزود: هر اندازه اصرار آمریکا  برای باقی نگاه داشتن نیروهای خود یا تمایل به افزایش نیروهایشان بیشتر شود حساسیت منطقه ای نیز نسبت به آنان فزونی خواهد یافت . وی گفت: به محض پایان اشغالگری غیر قانونی امریکا درافغانستان، روابط سازنده و خوبی با این کشور و همه دنیا برقرار خواهیم کرد.

وی اتهامات گسترده مبنی بر استفاده از کمک های دیگر کشورها از جمله پاکستان و روسیه را تکذیب کرد و گفت اجازه نخواهد داد هیچ کشوری در افغانستان دخالت کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟