پیشنهاد جایزه ۵ میلیون دالری آمریکا برای اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها از سوی کره‌شمالی

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 100376

دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا از پاداش تا پنج میلیون دالری این کشور در ازای دستیابی به اطلاعاتی از هرگونه اقدامات دور زدن تحریم‌های اعمال شده علیه کره شمالی خبر داد.

الکس وونگ، دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در مرکز تحقیقات بین‌المللی و استراتژیک گفت، امروز وزارت خارجه سایت الکترونیکی جدید DPRKrewards.com را راه اندازی کرد تا به افراد در سراسر جهان دسترسی پیدا کند و برنامه پاداش برای عدالت در خصوص اطلاعات مربوط به فرار کره شمالی از تحریم‌ها را عملی کند.

وونگ افزود، طبق این برنامه هر فردی که اطلاعاتی درباره “عمکرد تحت تحریم‌ها” ارائه کند مستحق دریافت جایزه‌ای تا پنج میلیون دالر خواهد بود. دولت آمریکا آماده است تحریم‌هایی جدیدی علیه چین به دلیل تجارت مستمر با کره شمالی اعمال کند.

او ادامه داد، آمریکا به تحریم‌های هر فرد یا شرکتی که اقدام به دور زدن تحریم‌ها کرده حتی افراد و شرکت‌های داخل محدوده قضایی چین ادامه می‌دهد و کشتی‌های عظیم حامل زغال سنگ یا دیگر کالاهای مشمول تحریم‌های کره‌شمالی به مقصد چین دست‌کم در ۵۵۵ مورد بوده است.

به نوشتته اسپوتنیک، این مقام آمریکا تاکید کرد، آمریکا معتقد است شرکت‌های چینی به تعامل با شرکت‌های مشمول تحریم‌های سازمان ملل ادامه می‌دهند و چین میزبان ۲۰ هزار کارگر کره شمالی در نقض تحریم‌های سازمان ملل است.

به گفته او،‌ رهبر کره شمالی در مذاکرات جدی و واقعی مشارکت نداشته و هیچ گام ملموسی در راستای خلع سلاح هسته‌ای برنداشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟